آب بنوشید

آب بنوشیددر طول روز چند لیوان آب می نوشید؟ اکثر ما فراموش می کنیم حین کار روزانه مایعات کافی مصرف کنیم. اگر بیماری زمینه ای از قبیل مشکلات کلیوی یا نارسایی قلبی ندارید، روزانه ۱۰ تا ۱۲ لیوان آب و مایعات بنوشید تا احساس خستگی کمتری داشته باشید و در طول روز سرحالتر باشید. علاوه بر این مصرف مایعات کافی به سلامت شما کمک می کند.

برای برخی از ما نوشیدن این همه مایعات غیر ممکن است. مشکلات شایع و راهکارهای آن در ذیل آمده است:

 فراموش می کنم.

روی موبایل خود زنگ یادآوری تنظیم کنید. همچنین نرم افزارهایی مخصوص یادآوری نوشیدن آب مخصوص تلفن های هوشمند موجود است که می توانید براحتی بر موبایل خود نصب کنید.

 با مصرف مایعات نیاز به دفع ادرار پیدا می کنم که در محیط خارج از منزل برایم مشکل است.

همراه با مایعات مصرفی غذای جامد نیز مصرف کنید. به این ترتیب سرعت تخلیه معده و دفع مایعات کاهش می یابد. به ورزشکاران سالم توصیه می شود در نوشیدنی خود مقدار بسیار کمی نمک بریزند تا به حفظ آب در بدن کمک کند و نمک دفع شده از راه تعریق را جبران نماید.

 طعم آب ساده را دوست ندارم.

نوشیدنی خود را با طعم دهنده های طبیعی مثل چند قطره آبلیمو طعم دار کنید. آب های گازدار هم با ذائقه برخی افراد  هماهنگ است. شما می توانید مقداری از مایعات مورد نیاز خود را از طریق چای و سایر نوشیدنی ها، سوپ و … تامین کنید.

 احساس می کنم با مصرف مایعات وزنم اضافه می شود و چاقتر می شوم.

ممکن است با مصرف مایعات وزن شما به طور موقتی بالاتر برود اما این به معنی چاق شدن نیست. چاقی، افزایش وزن در نتیجه افزایش بافت چربی بدن است و کسانی که به طور منظم آب مصرف می کنند، متابولیسم پایه بالاتر و در نهایت وزن کمتری خواهند داشت.