آیا برای چربی سوزی، ورزش مداوم لازم است؟

exercisingآیا شما هم جزو افرادی هستید که وقت ورزش کردن ندارید؟ آیا در طی روز سرکار هستید و شب خسته و کوفته به منزل می­ رسید و توان انجام فعالیت اضافی را ندارید؟

بسیاری از افراد بر این باورند که برای چربی سوزی باید حداقل ۴۰ دقیقه فعالیت ورزشی مداوم داشته باشند. این مساله زمانی بسیار پرطرفدار بود و در باشگاه­ های ورزشی افرادی را می­ دیدیم که به صورت مداوم ورزش می­ کردند تا به زمان چربی سوزی برسند. با پیشرفت علم این نظریه تقریبا منسوخ شده است. شما می­ توانید روش ورزش خود را بر اساس وقت آزاد روزانه به صورت مداوم یا متناوب تنظیم کنید.

هر زمانی در طی روز فرصت اضافه دارید، می ­توانید فعالیت فیزیکی انجام دهید و تا آخر روز مجموع این فعالیت ­ها را جمع کنید. به بیان دیگر لازم نیست برای چربی سوزی به صورت مداوم ورزش کنید. عدد ۱۰ دقیقه را بخاطر بسپارید. اگر بین انجام امور روزانه حداقل ۱۰ دقیقه وقت اضافی دارید، می­ توانید از این زمان بعنوان یک فرصت خوب برای سوزاندن کالری و به دنبال آن سوزاندن چربی استفاده کنید. هرچه این جلسات کوتاه فعالیت در طی روز بیشتر تکرار شوند، شما کالری و چربی بیشتری می­سوزانید. حداقل ۳ جلسه ۱۰ دقیقه ­ای برای سلامت و حداقل ۴ تا ۵ جلسه برای کاهش وزن توصیه می­ شود.

این فعالیت­ها باید شدت متوسطی داشته باشند و نسبت به زمان استراحت ضربان قلب شما را بالاتر ببرند. در این فرصت­ های کوتاه می­ توانید پیاده ­روی کنید، در جا بزنید، با طناب، حلقه یا توپ ورزشی تمرین کنید یا حتی امور خانه­ داری را مثل شستن حیاط، با سرعت بیشتری انجام دهید.