آیا تردمیل درد زانو ایجاد می کند؟

تردمیل و درد زانوبسیاری از افراد معتقدند که استفاده از تردمیل باعث درد زانو می‌شود اما استفاده صحیح از این وسیله ورزشی بسیار کارآمد خطری ندارد، اگر موارد زیر را رعایت کنید:

– حین استفاده از تردمیل از کفش ورزشی مناسبی استفاده کنید. کفش هایی که کفی نازکی دارند، نیروهای سطح را به مفاصل منتقل می کنند و برای دویدن یا پیاده روی تند مناسب نیستند.

– به تردمیل شیب ندهید یا حداقل شیب را انتخاب کنید.

– در مواقع خستگی از تردمیل استفاده نکنید. زمانی که خسته هستید و پیاده‌روی معمول به عنوان مثال در پارک انجام می دهید، سرعت راه رفتن از طریق گیرنده‌های مغزی تنظیم می شود و به صورت طبیعی از مفاصل شما محافظت می شود اما زمانی که بر تردمیل هستید حرکت ریل تردمیل شما را وادار به راه رفتن یا دویدن با سرعت ثابتی می کند بنابراین تنظیمات مغزی در اینجا کارآمد نیستند.

– حین ورزش از جمله استفاده از تردمیل از موسیقی شاد استفاده کنید که هماهنگی مفاصل بیشتر و حرکات بدن منظم تر انجام شود.

– حین حرکت بر تردمیل با گوشی موبایل یا موارد مشابه کار نکنید. منحرف شدن توجه شما از حرکت بر تردمیل ممکن است خطر پیچش و آسیب در زانو و مچ پا را بالا ببرد.

– به مدت طولانی بر تردمیل ندوید. به عنوان مثال جلسه ورزشی یک ساعته خود را به چند جلسه کوتاه تر تقسیم کنید و مابین این جلسات تمرینات دیگری انجام دهید.

– گاهی لازم است قبل از شروع برنامه ورزشی تردمیل عضلات چهار سر و عضلات مچ پا را تقویت کنید.

– اگر سابقه دردزانو دارید قبل از استفاده از تردمیل با پزشک متخصص مشورت کنید.