از درمان دردهای مزمن خود ناامید نشوید

درد مزمنروش های علمی بسیار زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند:

ورزش درمانی: بسیاری از دردهای عضلانی اسکلتی ناشی از کوتاهی یا ضعف عضلات است. تمرینات ساده روزانه می تواند به طرز شگفت آوری دردهای شما را کاهش دهد. به عنوان مثال درد گردن در اثر کار روزانه با لپ تاپ و کامپیوتر با چند حرکت ساده مابین کار برطرف می شود. گاهی لازم است برای آموزش  فعال کردن عضلات از ورزش تحت نظارت و تحریک با دستگاه (EMS training) کمک بگیرید.

مزوتراپی: مصرف داروهای مسکن و ضد التهاب در طولانی مدت به دستگاه گوارش شما آسیب می زند. کرم های موضعی ضد درد انتخاب مناسبتری هستند. روش دیگر، تزریق ضد درد به صورت موضعی در محل درد است که اصطلاحاً به آن مزوتراپی گفته می شود.

ازن تراپی: روش دیگر کنترل دردهای مفاصل تزریق گاز ازن در فواصل مشخص است. این گاز التهاب و عوامل ایجاد کننده درد را کاهش می دهد.

الکترواکوپانکچر: تحریک الکتریکی نقاط درد یکی از روش های شناخته شده کنترل درد است. این درمان نیاز به چند جلسه درمانی دارد و علاوه بر کنترل درد موضعی، خواص مفید سیستمیک دیگری نیز از جمله تنظیم هورمون ها دارد.

اصلاح اختلالات راستا: گاهی منشأ درد جایی دورتر از محل درد است که باید با معاینه دقیق بررسی شود. به عنوان مثال ممکن است درد کمر در شما به دنبال اختلال کف پای صاف باشد که به تدریج و در طی سالها فشار وارد به ستون مهره ها را افزایش داده است. استفاده از یک کفی مناسب ممکن است تا حد زیادی دردها را کاهش دهد.

تزریقات داخل مفاصل: در گذشته داروی کورتون در کنترل درد بسیار استفاده می شد. امروزه داروهای مناسبتری در دسترس است. به عنوان مثال ژل های مشابه غضروف را می توان به داخل مفاصل تزریق کرد. تزریق فراورده های خونی (PRP) نیز یکی دیگر از روش های مفید کنترل درد و التهاب هستند.

کاهش وزن: لازم نیست برای کنترل درد به وزن ایده آل خود برسید. حتی چند کیلو کاهش وزن به میزان زیادی فشار وارد بر مفاصل را کاهش می دهد درد شما را کم می کند.