اشتباهاتی که موقع خوردن صبحانه مرتکب می شوید (بخش دوم)

صبحانهبا ادامه اشتباهات رایج در تغذیه اول روز با ما باشید…

شیر کاملاً بدون چربی می خورید

درست است که خوردن شیر بدون چربی انتخاب وسوسه کننده ای برای آنهایی است که رویای لاغر شدن دارند اما شیر یک تا دو درصد چربی انتخاب بهتری برای وعده صبحانه است. ویتامین های مهم موجود در شیر از نوع محلول در چربی هستند بنابراین اگر شیر بدون چربی بخورید، این ویتامین ها کمتر جذب می شوند.

به اندازه کافی پروتئین و چربی های سالم نمی خورید

پروتئین و چربی های سالم شما را در طی روز سیر نگه می دارد و جلوی اشتهای کاذب بین روز را می گیرد. درواقع نه فقط مقدار کالری دریافتی بلکه منبع دریافتی آن در تنظیم برنامه غذایی روزانه اهمیت دارد. بهترین نوع صبحانه برای کودکان، بزرگسالان و افرادی که قصد کاهش وزن دارند، ترکیبی از کربوهیدرات،‌ پروتئین و چربی های مفید است.

اولین انتخابتان قهوه است

خوردن قهوه یا نسکافه با معده خالی بدن را بیش از حد اسیدی می کند و باعث می شود که در طول روز دچار پرخوری شوید. درواقع وقتی اول صبح قهوه می خورید، پیام های مربوط به سیری و گرسنگی را که قرار است به مغز برسند، به هم می ریزید. اگر نمی توانید از قهوه اول صبح بگذرید، بعد از خوردن صبحانه آن را میل کنید.

فقط سفیده تخم مرغ می خورید

درست است که سفیده تخم مرغ بسیار کم چرب، کم کالری و سرشار از پروتئین است اما زرده آن هم منبع خوب آهن، ویتامین های گروه ب و دی محسوب می شود. وقتی برای وعده صبح تخم مرغ کامل را انتخاب می کنید احساس سیری طولانی تر و رضایت بیشتری از خوردن این وعده خواهید داشت. در ضمن مطالعات جدید نشان داده است که مصرف ۵ عدد تخم مرغ کامل در هفته تاثیر چندانی بر کلسترول خون ندارد.

مستانه تابش (کارشناس تغذیه و کارشناس ارشد حرکات اصلاحی)