اشتباهاتی که موقع خوردن صبحانه مرتکب می شوید (بخش اول)

صبحانهقدیمی ها که می گفتند صبحانه را تنها بخور، ناهار را با دوست و شام را با دشمن، بیشتر از ما به اهمیت این وعده غذایی توجه داشتند و انگار همه رازهای آن را درک کرده بودند. این روزها با توجه به توصیه های فراوانی که در مورد خوردن صبحانه می شود، خیلی ها با این وعده آشتی کرده اند اما هر روز اشتباهاتی مرتکب می شوند که می تواند صبحانه سالم آنها را تبدیل به یک وعده نامناسب کند. متداول ترین این اشتباهات چیست؟

هر روز یک ماده غذایی جدید می خورید

افرادی که هر روز یک صبحانه جدید با مقدار کالری متفاوت می خورند، بیش از دیگران در معرض خطر چاقی موضعی و افزایش اندازه دور شکم هستند که یکی از مهمترین عوامل خطر بیماری های قلبی و عروقی محسوب می شود.

صبحانه تان خیلی کوچک و کم حجم است

مطالعه ای که بر گروهی از بیماران مبتلا به دیابت انجام شد، نشان داد که قند خون و فشار خون افراد بعد از سه ماه مصرف صبحانه کامل و مغذی، در مقایسه با آنهایی که وعده صبحانه شان کوچک بوده، ۳ برابر بیشتر کم شده است! صبحانه ای که سرشار از پروتیین باشد، سطح هورمون گرسنگی را در بدن پایین می آورد که سبب کنترل قند خون و احساس سیری می شود.

کره معمولی را به کره بادام زمینی ترجیح می دهید

مصرف کره بادام زمینی به جای کره معمولی در وعده صبحانه به دلیل داشتن ترکیب چربی و پروتیین، باعث احساس سیری طولانی تر و بیشتری بعد از صبحانه می شود.

خیلی دیر صبحانه می خورید

اگر صبح ها میلی برای خوردن صبحانه ندارید، یک تا یک و نیم ساعت بعد از بیدار شدن، حداقل یک وعده کوچک مثل یک موز بخورید تا مانع از ریزه خواری در طی روز شود.

همیشه برای صبحانه خوردن عجله دارید

افرادی که بدون تمرکز کافی و با عجله صبحانه می خورند، زودتر گرسنه می شوند. علاوه بر این کسانی که موقع راه رفتن غذا می خورند و برای خوردنش عجله دارند، به دلیل جویدن سریع غذا به مرور دچار مشکلات گوارشی می شوند.

مستانه تابش (کارشناس تغذیه و کارشناس ارشد حرکات اصلاحی)