افزاینده های طبیعی تستوسترون

افزاینده های طبیعی تستوسترونپیاز و سیر: از این دو ماده غذایی محرک تستوسترون در غذاهای روزانه خود استفاده کنید. البته همراه داشتن خوشبو کننده دهان توصیه می شود!

پروتیین: پروتیین های با چربی پایین مثل مرغ و ماهی یا قسمت های بدون چربی گوشت قرمز را در وعده های اصلی مصرف کنید. سفیده تخم مرغ، توفو و دانه های روغنی حاوی پروتیین بوده و به عنوان میان وعده مناسبند.

ماهی های چرب: انواع ماهی های چرب مثل سالمون و شاه ماهی غنی از ویتامین دی هستند. این ویتامین یک محرک طبیعی تولید هورمون تستوسترون است.

منیزیوم: این ماده معدنی  پروتیین متصل شونده به تستوسترون را مهار می کند و هورمون آزاد را در خون بالا می برد. اسفناج، بادام و بادام زمینی از منابع خوب منیزیوم هستند.

صدف: دوز بالای روی موجود در صدف آن را به یک محرک قوی تولید کننده تستوسترون تبدیل کرده است.

انار: روز خود را با یک لیوان آب انار شروع کنید. این میوه سطح هورمون های استرس را کاهش می دهد که به افزایش سطح هورمون های جنسی از جمله تستوسترون کمک می کند.

رژیم های خاص مثل مدیترانه:

برخی از رژیم های غذایی بخصوص انواعی که غنی از میوه ها، سبزیجات و چربی های اشباع نشده هستند، مقاومت بدن به انسولین را کاهش می دهند. مقاومت به انسولین منجر به کاهش سطح تستوسترون می شود که منجر به افزایش چربی در بدن خواهد شد. افزایش چربی مقاومت به هورمون انسولین را بیشتر و بیشتر می کند و این چرخه ادامه می یابد…

کاهش مصرف آبجو:

کافی است ۵ روز الکل و آبجو مصرف کنید تا کاهش سطح تستوسترون در بدن شما اتفاق بیافتد. مصرف الکل بالا مقدار هورمون های زنانه را در بدن بالا می برد.

حذف ظروف پلاستیکی:

(Bisphenol-A (BPA ماده ای شیمیایی است که در برخی پلاستیک ها و ظروف بسته بندی مواد غذایی یافت می شود که می تواند با تولید هورمون مردانه در بدن تداخل ایجاد کند.

تمرینات قدرتی:

تمرینات قدرتی یکی از محرک های قوی ترشح هورمون تستوسترون هستند.

خواب کافی:

اگر خواب شبانه شما ۵ ساعت باشد، سطح هورمون مردانه تا ۱۵ درصد افت خواهد داشت. ترشح این هورمون در زمان خواب افزایش می یابد بنابراین هر شب ۷ الی ۸ ساعت به خواب اختصاص دهید.