افسردگی و اضطراب دارید؟ این خوراکی ها را نخورید!

افسردگی و اضطراب۱. آب میوه: قند آب میوه به علت حذف فیبر آن جذب سریعتری دارد. ممکن است دقایقی بعد از مصرف آب میوه حس خوبی داشته باشید اما این حس زودگذر است و بعد از یکی دو ساعت احساس کسالت باز می گردد.

۲. سس کچاب: همه به ذهنمان می رسد که این سس لذیذ از گوجه فرنگی تهیه شده است بنابراین مصرف آن اشکالی ندارد اما در هر قاشق غذاخوری سس کچاب حدود ۴ گرم شکر وجود دارد که متهم اصلی افسردگی و اضطراب است.

۳. نوشابه های کم کالری: شما هم فکر می کنید که کالری صفرها  آزادند؟ متأسفانه پاسخ منفی است!… وقتی مغز شما انتظار یک لیوان نوشیدنی ۱۵۰ کیلو کالری را دارد اما با مصرف یک قوطی نوشابه کم کالری چیزی نصیبش نمی شود، افسرده تر خواهد شد!

۴. نوشابه های انرژی زا و نوشیدنی های حاوی کافئین: اگر کالری صفرها خوب نیستند پس حتماً انرژی زاها مورد تأییدند؟ هر چند که نوشیدنی های انرژی زا نام غلط اندازی دارند، افزایش موقت و گذرای انرژی به دنبال مصرف این نوشیدنی ها که در نتیجه ترکیبات شیرین کننده و کافئین است، یک دوره کاهش انرژی و افت خلق را به دنبال خواهد داشت. علاوه بر این ممکن است کافئین به صورت گذرا اضطراب و بی خوابی را تشدید کند.

۵. فست فودها: هر وقت حالتان بد است و دلتنگ هستید، یک همبرگر کمکتان می کند؟ … این نوع خوراکی ها اسیدهای چرب ترانس دارند که نه تنها برای سلامتی بسیار مضر است، بلکه باعث کاهش خلق و اضطراب می شود.

۶. شیرینی خامه ای:  شیرینی ها و دسرهای مملو از خامه علاوه بر شکر فراوان، چربی های ترانس دارند. البته پیراشکی و انواع کیک ها نیز از این قانون مستثنی نیستند.