با دانه های سلامتی آشنا شوید

دانه های سلامتیامروز کدام یک از دانه های زیر در ترکیب غذایتان وجود دارد؟

۱. دانه چیا:

۲ قاشق غذاخوری از این دانه حدود ۱۰ گرم فیبر دارد. می توانید به شربت ها و نوشیدنی های خود این دانه را اضافه کنید.

۲. دانه کدو حلوایی:

نقطه قوت این دانه منیزیوم آن است. این ماده معدنی نقش مهمی در سلامت بدن دارد.

۳. دانه انار:

این میوه خوش نقش و نگار سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است. بخصوص اگر ورزش می کنید، بهتر است از آنتی اکسیدان های طبیعی بیشتر استفاده کنید.

۴. کینوآ:

می توانید به جای نان و برنج این کربوهیدرات را مخلوط با سالاد یا غذای خود مصرف کنید و علاوه بر تأمین کربوهیدرات، پروتیین و فیبر دریافت کنید.

۵. بذر کتان:

این دانه سرشار از چربی های اشباع نشده مفید است؛ مشابه همان تأثیراتی که امگا ۳ و ماهی دارد. همچنین منبع مناسبی از فیبر برای افرادی است که از یبوست رنج می برند.

۶. بذر کنف:

این دانه نیز سرشار از ویتامین، آنتی اکسیدان و فیبر است. همچنین مقدار پروتیین بیشتری نسبت به بذر کتان یا دانه چیا دارد.

۷. دانه آفتاب گردان:

فوتبالی ها با این دانه بسیار آشنا هستند. مصرف این تخمه حین تماشای مسابقه تیم محبوب لذت بی نظیری دارد. این دانه ویتامین E بالایی دارد و سرشار از چربی های مفید است.

۸. دانه کنجد:

نان بربری و سنگک کنجدی نیاز به معرفی ندارند. روغن کنجد نیز برای طبخ غذا در دسترس است. این دانه سرشار از فیبر، ویتامین و چربی های مفید است.

نکته آخر: توجه داشته باشید که هر یک از خوراکی های ذکر شده، کالری بالایی نیز دارند بنابراین در مصرف آن ها تعادل را رعایت کنید.