با زانو درد چه کنم؟

درد زانوآیا درد زانو شما را کلافه کرده است؟ دیگر مثل قدیم نمی توانید پیاده روی و خرید کنید؟ کارهای روزانه را به سختی انجام می دهید؟
حالا جلوی آیینه بایستید و خودتان را معاینه کنید:
آیا نسبت به چند سال قبل چاقتر شده اید؟ عضلات ران شما با چربی جایگزین شده است یا نسبت به قبل حجم کمتری دارد؟ راستای زانوهای شما به تدریج به صورت پرانتزی یا ضربدری شده است؟ … اگر پاسخ هر یک از سوالات بالا مثبت است، نیاز به معاینه و بررسی بیشتر دارید.
درمان های متعددی برای کاهش درد ناشی از آرتروز وجود دارد و شما ممکن است از هریک از آن ها سود ببرید و از این درد رها شوید. همچنین داروهای متفاوتی برای تزریقات داخل مفصلی به منظور کاهش علایم آرتروز زانو وجود دارند. از انواع این داروها می توان به داروهای کورتیکواستروئیدی اشاره کرد. این مواد تأثیرات ضدالتهاب دارند و به طور موقتی می توانند درد و تورم را کاهش دهند. داروی دیگر به نام هیالورونیک اسید مشابه ترکیب طبیعی مایع مفصلی عمل می کند که جایگزین مایع طبیعی کاهش یافته در مفصل می شود و درد را به طور مؤثرتری کاهش می دهد. تزریقات خون و پلاکتی که از خود شما گرفته شده است نیز می تواند اثرات ضد التهاب داشته، منجر به بهبود درد و کاهش پیشرفت استئوآرتریت شود. نکته مهم در کنار مصرف این داروها، برطرف کردن عامل ایجاد کننده یا تشدید کننده آرتروز است. در اکثر مواقع مشکلات همزمان از قبیل اضافه وزن، ضعف عضلات اطراف مفصل زانو و اختلالات راستا از قبیل کف پای صاف وجود دارند. اگر بخواهید بهترین نتیجه را از تزریقات داخل زانو بگیرید، باید همزمان این عوامل نیز اصلاح و درمان شوند. از سایر درمان ها علاوه بر ورزش درمانی، می توان به طب سوزنی اشاره کرد که با تحریک ترشح هورمون های ضد التهاب در بدن درد را کاهش می دهد.