با موسیقی شاد ورزش کنید!

ورزش با موسیقی شادیک مطالعه جدید نشان داده است که گوش دادن به موسیقی با ضرباهنگ بالا در هنگام ورزش می تواند حواس شما را پرت کند و باعث می شود تمرینات شما با خستگی کمتری همراه شود و در نهایت باعث سودمندی بیشتر تمرینات شود.

افراد برای تمرین نکردن انواع و اقسام بهانه های خلاقانه را به وجود می آورند: خیلی خسته ام ، انگیزه ای ندارم، زمان کافی ندارم، ورزش بسیار خسته کننده است، زانوها و مفاصلم درد می کند و … اما تحقیقات فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد موسیقی می تواند ذهن شما را از این بهانه ها و ناراحتی ها پاک کند.

محققان ایتالیایی برای درک اینکه چگونه موسیقی روی تمرینات افراد تأثیر می گذارد، ۱۹ زن را که در فعالیت های استقامتی مانند پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و تمرینات قدرتی با شدت بالا مانند وزنه برداری یا پرس پا شرکت کرده بودند، ارزیابی کردند.

زنان تحت چهار شرایط مختلف ورزش می کردند: بدون موسیقی، با موسیقی آهسته، موسیقی با ضرباهنگ سریع و موسیقی بسیار سریع. محققان ضربان قلب آزمودنی ها را حین تمرین اندازه گیری کردند و متعاقباً از آنها سؤال کردند که نسبت به ورزش در انواع مختلف موسیقی چه احساسی دارند .آنها دریافتند افرادی که به موسیقی تمپو (سرعت بالاتر) گوش می دادند، بالاترین ضربان قلب را تجربه کرده، همچنین دشواری تمرین را کمتر گزارش کردند.

در مجموع نتایج نشان داد که اثرات مفید موسیقی به احتمال زیاد در ورزش های استقامتی بیشتر از تمرینات شدید قدرتی دیده می شود.
تعهد به ورزش می تواند برای بسیاری از افراد یک کار دلهره آور باشد اما موسیقی ممکن است به افراد کمک کند تا بیشتر از تمرینات خود لذت ببرند و به عنوان یک ابزار انگیزشی برای اینکه افراد بیشتر به باشگاه بیایند و تمرینات خود را انجام دهند، بکار رود.