با پرخوری غیر قابل کنترل عصر به بعد چه کنم؟

پرخوریبارها و بارها تصمیم گرفته ام رژیم غذایی ام را رعایت کنم. بسیاری از اوقات تا حوالی عصر دوام می آورم اما به محض اینکه از سرکار به خانه برمی گردم، پرخوری غیرقابل کنترلم شروع می شود. تا به خودم بیایم چندین برابر کالری مورد نیازم خورده ام. شب با معده پر در تختم دراز می کشم و به خودم قول می دهم که از فردا شروع کنم. چندین سال است گرفتار این چرخه تکراری هستم و درمانده شده ام…

این جمله ها درد دل های یکی از مراجعین من است… چقدر برایتان آشناست؟ پرخوری های عصر یک دلیل مهم دارد و آن الگوی غذایی نادرست در طی روز است. بخصوص کارمندان و شاغلین خارج از منزل بیشتر گرفتار این چرخه می شوند. زمان آن رسیده است که از این دام تکرار شونده رها شوید و نتایج آن را به سرعت احساس کنید:

هورمون های گرسنگی را کنترل کنید

مصرف وعده های منظم و کم حجم در طول روز باعث می شود، هورمون گرسنگی به مقدار زیادی ترشح نشود. ممکن است در طول روز بخصوص وقتی مشغول کار هستید حتی احساس گرسنگی نکنید اما هورمون ها مشغول عمل هستند و زمانی که پیغام آن ها به مغز برسد، دیگر کاری از دست شما بر نمی آید.

در طول روز پروتیین مصرف کنید

ممکن است فرصت مصرف یک وعده غذایی کامل را نداشته باشید اما مصرف میان وعده های کوچک حاوی کربوهیدرات و پروتیین، پرخوری عصر به بعد را کاهش می دهد. میان وعده هایی مثل شیر که ترکیب مناسبی از پروتیین و کربوهیدرات دارند، انتخاب بسیار مناسبی هستند.

پرخوری را هرچه سریعتر با ترکیبات مناسب مهار کنید

وقتی چرخه پرخوری شروع می شود، ترکیبات حاوی پروتیین بالا را جایگزین مواد با کربوهیدرات بالا کنید. بنابراین وجود مواد پروتیینی آماده ای مثل سفیده تخم مرغ آب پز در یخچال در این مواقع بسیار کمک کننده است. بویژه سعی کنید در طبقات اول یخچال یا کابینت ها شیرینی و شکلات در دسترس نداشته باشید.