بدترین خوراکی ها قبل از ورزش

بدترین خوراکی قبل ورزشورزش خود را ناشتا و با معده خالی شروع نکنید. اگر قبل از ورزش صبحانه یا اسنک سبکی مصرف کنید، چربی سوزی حین ورزش بالاتر خواهد رفت. اما مراقب انتخاب های خود قبل از ورزش باشید. مواد ذیل بدترین خوراکی هایی هستند که می توانید قبل از ورزش مصرف کنید:

فیبر بالا

سبزیجات پر فیبر از قبیل بروکلی و گل کلم برای بدن بسیار مفیدند اما مصرف این نوع سبزیجات قبل از ورزش مناسب نیست. اگر قصد دارید با وعده غذایی قبل از ورزش سبزی استفاده کنید، انواع با هضم راحت تر را و به صورت پخته مثل سیب زمینی آب پز مصرف کنید.

چربی بالا

مواد غذایی چرب و فست فودها بدترین انتخاب برای غذای قبل از ورزش هستند. چربی دیر هضم است و انرژی مورد نیاز حین ورزش را برای بدن فراهم نمی کند اما باعث احساس سنگینی حین ورزش می شود و عملکرد شما را کاهش می دهد. پروتیین قبل از ورزش خود را از انواع گوشت سفید انتخاب کنید.

لبنیات پرچرب

ماست میوه ای و شیر کاکائو نمونه این انتخاب ها هستند. در واقع حجم عمده این خوراکی ها چربی و قند است.

اسموتی ها

هرچند که مصرف مایعات قبل و حین ورزش مهم است اما در انتخاب نوع نوشیدنی های مصرفی دقت کنید. اسموتی ها معمولاً پر از شکر هستند و فقط به طور موقت انرژی را در شما بالا می برند. بخصوص که اگر قصد کاهش وزن دارید این نوشیدنی بدترین انتخاب است چون هر لیوان آن ممکن است تا ۸۰۰ کیلوکالری انرژی داشته باشد: معادل ۴ ساعت ورزش با شدت متوسط!

دانه های روغنی مثل بذر کتان

دانه های روغنی حاوی چربی مفید و فیبر هستند اما فیبر و چربی بالا انتخاب مناسبی برای قبل از ورزش نیست.

کولا و سودا

قانون مواد پر شکر قبل از ورزش ممنوع را بخاطر بسپارید بنابراین این نوع نوشیدنی ها هم از لیست خوراکی های مناسب قبل از ورزش حذف می شوند.