بدون درد زندگی کنید!

درد زانواگر از درمان درد مزمن زانو خسته شده اید و بارها و بارها انجام فیزیوتراپی نتیجه نداده است، از پکیج درمانی کنترل درد کمک بگیرید:

ورزش درمانی آموزشی (Training EMS): یکی از علل مهم درد زانو فعالیت نامناسب عضلات اطراف زانو است. با تمرین درمانی آموزشی، فعال سازی صحیح و به موقع عضلات را می آموزید تا حین فعالیتهای روزمره فشار کمتری بر مفصل وارد شود.

کاهش وزن: وقتی صحبت از کاهش وزن می شود افراد شروع به محاسبه وزن ایده آل خود می کنند که ممکن است رسیدن به آن بسیار غیر واقعی به نظر برسد. اما کافی است فقط چند کیلو از وزن فعلی را خود کاهش دهید تا دردها به طور چشمگیری کاهش یابند.

تزریقات طولانی اثر: نسل جدید داروهایی که مشابه غضروف از دست رفته زانو عمل می کنند، در کنترل درد بسیار مؤثرند. این داروها فضای مفصلی از دست رفته را باز می کنند و تحریکات استخوانی را کاهش می دهند.

طب سوزنی: این روش درمانی مورد علاقه چینی ها در علم غربی هم جای خود را باز کرده است. درمان مکملی که در کنترل درد آرتروز زانو شواهد علمی قابل قبولی کسب کرده است.

مکمل ها: داروهای معمول مسکن مثل استامینوفن و ژلوفن تنها داروهای موجود برای درمان درد زانو نیستند. مکمل های جدیدتر با اثرات ضد التهاب مثل کورکومین به تازگی در کنترل درد تأثیرات قابل قبولی داشته اند.

تغذیه صحیح: گاهی کمبود برخی مواد غذایی و ویتامین ها باعث تشدید درد می شود. به عنوان مثال کمبود ویتامین دی می تواند دردهای پراکنده مفصلی یا عضلانی ایجاد کند. بنابراین اصلاح مشکلات تغذیه ای در کاهش درد کمک کننده است.

هر یک از این موارد ذکر شده به تنهایی نقش درمانی دارد اما وقتی به صورت یکجا و همزمان شروع شوند به صورت چشمگیری درد زانو را کاهش می دهند.