بدون مصرف کالری بیشتر ورزش کنید

بدون مصرف کالریخستگی حین ورزش در بسیاری از افراد دچار اضافه وزن، دلیل اصلی قطع ورزش است. بسیاری از افراد گمان می کنند که قبل، حین و بعد از ورزش نباید مواد غذایی مصرف کنند اما یکی از عواملی که باعث خستگی حین ورزش می شود، ناشتا بودن و کاهش انرژی به دنبال آن است. اگر در برنامه کاهش وزن هستید و محدودیت مصرف کالری دارید، از راهکارهای زیر برای افزایش توان حین فعالیت یا بهبود ریکاوری بعد از ورزش کمک بگیرید:

  • به جای اینکه قبل از صبحانه ورزش کنید، یک صبحانه سبک بخورید، سپس برنامه ورزش خود را شروع کنید.
  • سهم میوه میان وعده معمول خود را حین ورزش مصرف کنید.
  • حین ورزش آب ساده یا آب طعم دار بدون کالری مصرف کنید.
  • شیر میان وعده خود را بعد از ورزش مصرف کنید.
  • سفیده تخم مرغ کالری پایین و پروتیین با جذب بالا دارد، بنابراین برای کاهش گرسنگی بعد از ورزش انتخاب مناسبی است.

و  نتیجه یک پژوهش جدید:

  • یک لیوان آب شیرین شده با عسل یا قند همراه داشته باشید و هر ۵ تا ۱۰ دقیقه یک جرعه از آن را به مدت چند ثانیه در دهان بچرخانید و بیرون بریزید. در این مدت کوتاه جذب کربوهیدرات از مخاط دهان بسیار اندک است اما پیام هایی که به مغز می رسد، خستگی ناشی از تمرین را کاهش می دهد و به شما کمک می کند به مدت طولانی تری با احساس خستگی کمتر ورزش کنید.