برای لاغر شدن کی ورزش کنیم؟

برای لاغر شدن کی ورزش کنیم؟ورزش در حالت ناشتا بهتر است یا بعد از صبحانه؟

بعضی از افراد برای کاهش وزن و چربی سوزی بیشتر صبح ها در حالت ناشتا ورزش می‌کنند. ورزش کردن در حالت ناشتا ممکن است چربی سوزی بیشتری داشته باشد اما عوارضی نیز دارد.

به عنوان مثال، ورزش در حالت ناشتا باعث احساس خستگی بیشتری می شود و ممکن است باقی روز را با فعالیت کمتری بگذرانید و فعالیت های معمول روزانه را به سختی انحام دهید یا ممکن است در طی روز دچار سردردی شوید که ناشی از تولید کتون بادی ها به دنبال ورزش ناشتا است.

 نکته مهم دیگر این است که ورزش به تنهایی و بدون محدودیت کالری مصرفی نمی تواند چربی سوزی را به میزان چشمگیری افزایش دهد. به عنوان مثال فردی را در نظر بگیرید که در حالت ناشتا ورزش می کند اما بعد از آن یک صبحانه پر کالری مصرف می‌کند در نتیجه در طی روز چربی های برداشت شده، مجدداً جایگزین و ذخیره خواهد شد. بنابراین اگر شما در حالت ناشتا ورزش کنید اما محدودیت کالری دریافتی در طی روز یا بعد از ورزش نداشته باشید، چربی سوزی ایجاد شده، فایده ای نخواهد داشت و دوباره جایگزین می شود. حال برعکس این حالت را در نظر بگیرید؛ فردی که ورزش را در حالت ناشتا انجام نمی دهد اما کالری مصرفی روزانه را کاهش داده است در نتیجه در طول روز بدن وی برای تأمین کسری انرژی به سراغ منابع چربی می رود.

از طرفی مصرف کربوهیدرات قبل از ورزش به شما کمک می کند که با احساس خستگی کمتری ورزش کنید و قادر باشید در شدت های بالاتر و مدت طولانی تری ورزش خود را ادامه دهید.