برندگان چالش گام ۱۳۹۹

چالش گامامسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و خانه نشین شدن اجباری افراد، قرعه کشی چالش گام کلینیک کنترل وزن و درد با کمی تأخیر انجام شد اما خوشبختانه افرادی را داشتیم که در این بحران ورزش را رها نکردند و از بین این افراد قرعه کشی انجام شد:

  • نفر اول چالش گام با متوسط ۱۲۰۰۰ گام روزانه در حداقل یک ماه متوالی از بهمن ماه ۱۳۹۸ تا اردیبهشت ۱۳۹۹:
  • خانم مریم جاهد: برنده پکیج موضعی کربوکسی تراپی و تمرینات با EMS یک دوره ۶ جلسه ای
  • مجموع کل گام ها از بهمن ماه ۱۳۹۸ تا اردیبهشت ۹۹: ۱۳۳۸۶۸۹
  • نفر دوم چالش گام با متوسط ۶۰۰۰ گام روزانه:
  • خانم آرزو کوپاره زاده: برنده پکیج موضعی کربوکسی تراپی و تمرینات با EMS یک دوره ۳ جلسه ای
  • مجموع کل گام ها از بهمن ماه ۱۳۹۸ تا اردیبهشت ۹۹: ۵۱۴۳۶۵

 

از زبان نفر اول:

از بهمن به طور جدی شروع کردم.

راستش اوایل پیاده روی برام خیلی سخت بود. بیشتر وقتا هر جایی می خواستم برم بلا استثنا با ماشین می رفتم و اهل پیاده روی نبودم، ورزش می کردم تو باشگاه ولی پیاده روی اونم به این شکل رو تجربه نکرده بودم.

بیشتر وقتا خسته می شدم ولی هدفم (رسیدن به وزن ایده ال) برام اهمیت زیادی داشت، به خستگیم توجهی نمی کردم و ادامه می دادم.

بعد از یک مدت کوتاهی بدنم عادت کرد و خیلی برام راحت تر شد شاید جالب باشه بگم که اعضای خانوادم هم براشون سوال شده بود چی شده که دیگه با ماشین جایی نمیرم …

میدونین اون حس خوبی که از اطرافیانم می گرفتم و از اینکه به نوعی روشون تاثیر مثبت گذاشته بودم، اون حس رو خیلی دوست داشتم. اوایل فقط تشویقم می کردن ولی به مرور خودشون هم شروع کردن.

بعد از یک مدت اشتهام کم شد و کاهش وزنم رو می دیدم و از یک طرفم انگیزه و اعتماد به نفسم بالاتر رفت و بهم ثابت شد اگر هدفی داشته باشم-هر چقدر اولش سخت و ناشدنی بنظرم بیاد- حتما از پسش برمیام!!

پیاده روی حس خیلی خوبی بهم میده و در کنار این حس خوب درس های خوبی هم بهم داده و الان خوشحالم که جزئی از زندگیم شده دقیقا مثل یک دوست و همراه خوب که تو شادی و خوشحالی و غم و ناراحتی بهتره بگم تو هر حالی میشه بهش پناه برد.

پیاده روی و ورزش بهم کمک کرد حالم بهتر و انرژیم برای کارهای روزمره ام بیشتر بشه و این دقیقا یک گام بزرگ برای من برای رسیدن به هدفم و برای بهتر از قبل شدنم بود.

پیاده روی برای من فقط یک چالش نبود، بهتره بگم باعث تغییر در  سبک زندگی و نگاهم شد و این چیزی نیست که بشه تو جمله بیانش کرد، باید فقط تجربه ش کرد.

بهتون پیشنهاد می کنم اگر میخواین تغییر بزرگی بکنین، پیاده روی رو حتما امتحان کنین و اونو به یک بخش از زندگیتون تبدیل کنین… خیلی زود تغییرات رو می بینید و از نتیجش لذت خواهید برد!!

خوشحالم بگم این تلاش ها تا جایی ادامه پیدا کرد که اگر اشتباه نکنم یک هفته قبل از عید این چالش بی نظیر رو تموم کردم و همچنان هم ادامه میدم!!

و در آخر هم باید از سرکار خانم دکتر علی زاده عزیز تشکر کنم که باعث شدن این حس فوق العاده رو تجربه کنم.

از زبان نفر دوم:

من ورزش و رژیم رو با هم شروع کردم . از ۲۰ آبان که رژیم رو شروع کردم همزمان روزانه پیاده روی و یا ورزش ایربیک رو انجام می دادم به مدت ۳ ماه ، از اون به بعد یعنی از بهمن ماه فقط پیاده روی سریع و دویدن رو شروع کردم  و تقریبا ۵ روز در هفته انجامشون می دادم و نتیجه ایی که از دویدن گرفتم خیلی بیشتر و قابل لمس تر بود .

با ورزش کردن نه تنها وزنم راحتتر پایین می اومد، بلکه خوابم هم منظم تر شده بود، جوری که شبا براحتی می خوابیدم و صبح هم سر یه ساعت مشخص بطور خودکار از خواب بیدار می شدم و در تمام طول روز احساس خوشایندی داشتم، قبلا وقتی کارهای روزمره رو انجام می دادم خیلی زود خسته می شدم ، ولی الان واقعا بدنم کم نمیاره، روی خلق و خو هم تاثیر مثبتی گذاشته، بطوری که روابط اجتماعیم بهتر شده و آستانه ی تحملم هم بالاتر رفته، حتی روی دردهای ماهیانه ام هم تاثیر مثبتی گذاشته که خودم فکر می کنم بیشتر بخاطر ورزش باشه. کلا جوری شده که اگه یکی دو روز نتونم ورزش کنم حس بدی دارم، بدنم به ورزش مثل غذا خوردن عادت کرده. الانم توی مسافرت هستم و با وجودیکه خیلی سخته تایم آزاد پیدا کنم، ولی سعی می کنم روزانه یه ساعت رو ورزش بکنم، بقیه رو هم به ورزش کردن علاقه مند کردم😉