بهترین روش استفاده از وسایل ورزشی پارک ها

zanan1مدت­ هاست که در پارک­ ها دستگاه­ های ورزشی نصب شده ­اند و سر پدر و مادرها را حین بازی کودکانشان گرم می­ کنند. ورزش در پارک چه به صورت پیاده­ روی یا دویدن در فضای سبز چه به صورت کار با دستگاه­ های ورزشی از بهترین نوع تفریحاتی است که می­ توانید در اوقات فراغت خود انتخاب کنید. اما قبل از شروع کار با این نوع وسایل نصب شده، حتما توضیحات و روش کار دستگاه را مطالعه کنید و همچنین از سالم بودن دستگاه مطمئن شوید.

هر یک از دستگاه­ ها هدف خاصی دارند. مثلا چرخ­ های گردانی که برای بالاتنه نصب شده­ اند برای افزایش دامنه حرکتی مفصل شانه مناسبند. اما اگر درد شانه دارید باید با احتیاط با این دستگاه کار کنید.

دوچرخه­ های ثابت برای چربی سوزی مناسبند اما اگر ارتفاع آن­ها مناسب نباشد ممکن است به زانوی شما فشار بیاورد. بعضی از دستگاه­ ها به خودی خود آسیب رسان نیستند اما اگر محدوده حرکتی را به درستی رعایت نکنید ممکن است دچار عوارضی شوید. به عنوان مثال صفحه گردان یا مس­گری را با شدت خیلی بالا و با چرخش زیاد تنه انجام ندهید چون ممکن است سبب درد کمر شود. روی دستگاه­ فیله (برای تقویت عضلات کمر) تمرینات با تکرار بالا انجام ندهید چون ممکن است به کمرتان فشار بیاورد.

بنابراین وقتی دستگاهی را انتخاب کردید و روش درست کار با آن را یاد گرفتید، به تدریج میزان تمرین خود را با آن افزایش دهید. همچنین فراموش نکنید قبل از شروع ورزش بدن خود را با دویدن نرم و حرکات کششی گرم کنید.