به کودکان خود سلامتی بدهکارید

ورزش کودکان۹  دلیل مهم برای اینکه فعالیت بدنی را در زندگی فرزندتان به یک باید تبدیل کنید

۱. ورزش به تقویت قلب کمک می‌کند

قوی‌ کردن عضله قلب از دوران کودکی می‌تواند در آینده کودک شما را در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی که جزء ۳ عامل اول مرگ و میر در دنیاست، بیمه کند. بنابراین هر چه زودتر فرزندتان را به ورزش کردن عادت دهید، در واقع سلامت و طول عمر او را تضمین کرده اید.

۲. ورزش رگ ها و مویرگ ها را سالم و باز نگه می‌دارد

ورزش میزان کلسترول بد و چربی‌های مضر را در خون فرد کاهش می‌دهد و باعث افزایش انعطاف‌پذیری دیواره عروق خونی می‌شود

۳. ورزش و فعالیت بدنی مداوم به تقویت ریه‌ها کمک می‌کند

فعالیت‌ کردن باعث افزایش ظرفیت ریوی شده، مانع از افت دریافت اکسیژن می‌شود که به طور طبیعی به دلیل افزایش سن یا بی‌تحرکی رخ می‌دهد.

۴.  ورزش به پایین نگه داشتن قند خون کمک می‌کند

ورزش کردن باعث تحریک عضلات می‌شود تا قند بیشتری از خون برداشته، آن را به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار دهند. درواقع با ورزش خطر ابتلای کودکان به دیابت دوران بزرگسالی کاهش می یابد.

۵.  ورزش به کنترل وزن کمک می‌کند

وقتی بچه‌ها بی تحرک هستند، نه تنها کالری کمتری می‌سوزانند بلکه تمایلشان هم برای دریافت کالری بیشتر می شود، در مقابل بچه‌هایی که عادت به ورزش کردن دارند، کالری کمتری دریافت می‌کنند و چربی بیشتری می‌سوزانند.

۶.  ورزش باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود

استخوان‌ها هم به ورزش با تقویت ساختار خود پاسخ می‌دهند. ورزش کردن باعث افزایش دانسیته یا چگالی استخوانی می‌شود که یک عامل مهم در پیشگیری از پوکی استخوان است.

۷.  ورزش به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند

ورزش منظم در دوران کودکی خطر ابتلا به سرطان به ویژه سرطان کولون، پروستات، رحم و سینه را در بزرگسالی کاهش می دهد.

۸. ورزش فشار خون را تنظیم می‌کند 

ورزش باعث کاهش سطح استرس می‌شود و وقتی استرس کم شود، فشارخون فرد و خطر ابتلای او به بیماری‌های قلبی و عروقی نیز کاهش پیدا می‌کند.

۹. ورزش سطح انرژی را بالا می‌برد

بچه‌هایی که عادت به ورزش کردن دارند، نسبت به هم‌سن و سالانشان انرژی بیشتری دارند و این مساله به آنها اجازه می‌دهد تا فعالتر باشند و کمتر در طول روز احساس خستگی کنند.

مستانه تابش، کارشناس تغذیه و کارشناس ارشد حرکات اصلاحی