تعطیلات خاطره انگیز

صبحانه پروتیینیچند توصیه ساده زیر را رعایت کنید تا تعطیلات پرانرژی و شادی داشته باشید:

در تعطیلات رخوت و سستی بدترین حسی است که به سراغمان می آید. تعطیلاتی که برنامه ریزی کرده بودیم، خوش بگذرانیم و استراحت کنیم صبح با سردرد بیدار می شویم و تمام طول روز بی انرژی و بی حال هستیم. چه چیزی باعث می شود مثل روزهای دیگر انرژی نداشته باشیم؟

  • چرخه خواب و بیداری خود را برهم نزنید

تغییر چرخه خواب و بیداری یکی از علل اصلی کم انرژی بودن است. اگر شاغل هستید و در طی سال صبح زود بیدار می شوید و شب زود به رختخواب می روید، تغییر این چرخه به شب بیداری و روز بعد تا ظهر خوابیدن جز سردرد و حس کسالت نتیجه ای ندارد و منجر به تغییرات هورمونی و در نتیجه احساس کم انرژی بودن در شما می شود.

  • صبح های پروتیینی داشته باشید

رسم ایرانیان چیدمان میز پذیرایی در ایام نوروز است. افراد خانواده وقتی بیدار می شوند، اولین چیزی که جلوی رویشان می بینند شیرینی و شکلات است. گاهی این مساله باعث می شود که به جای یک صبحانه کامل و حاوی پروتیین روز خود را با کربوهیدرات شروع کنید. قند بالای موجود در این خوراکی ها باعث ترشح انسولین، احساس ضعف و ولع مجدد به شیرینی در فاصله کوتاهی خواهد شد. در صبحانه خود خوراکی های پروتیینی از قبیل شیر، پنیر و تخم مرغ بگنجانید تا از اول صبح هورمون های سیری در بدن شما تنظیم شود.

  • هر فعالیتی از بی تحرکی بهتر است

یکی از علل بی حالی کاهش سوخت و ساز بدن است بنابراین سعی کنید که مدتی طولانی بی حرکت نمانید. چند دقیقه رقص، حرکات کششی، پیاده روی حتی در منزل و هر نوع تحرکی به شما کمک می کند تا طی تعطیلات سوخت و ساز بدنتان کاهش نیابد. البته اگر فعالیت شما شدت مناسب داشته باشد، این منافع بیشتر خواهد شد.

  • ویتامین D بسازید

یکی از علل ضعف و بی حالی کمبود ویتامین دی در بدن است. در طی تعطیلات هوا سالم تر است و بدن شما می تواند حین پیاده روی در محیط باز ویتامین دی بیشتری تولید کند. حتی اگر می خواهید استراحت کنید یک روفرشی در بالکن پهن کنید و بدون هیچ زحمتی ویتامین دی بسازید.