تغذیه مناسب بعد از تمرینات ورزشی

fast-dietآیا می­دانید بعد از مسابقات یا تمرینات ورزشی مصرف کدام دسته از مواد غذایی و به چه میزان توصیه می­شود؟

.

.

.

.

.

.

در صورتی­که قصد کاهش وزن ندارید و ورزش حرفه­ ای یا تمرینات سنگین انجام می­دهید، بلافاصله بعد از جلسه تمرینی خود مواد غذایی حاوی کربوهیدرات مصرف نمایید. هر چه این مواد غذایی شاخص گلایسمیک بالاتری داشته باشند، جذب سریع­تری خواهند داشت و ذخایر گلیکوژن عضلات و کبد شما سریع­تر بازسازی می­شوند. در طی ۴ ساعت اول بعد از تمرین یا مسابقه، به ازای وزن بدن خود در هر ساعت کربوهیدرات مصرف نمایید. به عنوان مثال اگر وزن شما ۶۰ کیلوگرم باشد حداقل در هر ساعت ۶۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید. مثال­هایی از ۶۰ گرم کربوهیدرات: دو عدد موز بزرگ، چهار قاشق غذاخوری عسل، دو عدد سیب­ زمینی بزرگ. اضافه نمودن پروتئین نیز بعد از تمرین به ترمیم عضلات آسیب دیده، حفظ و افزایش توده عضلانی به ویژه بعد از تمرینات با وزنه کمک می­نماید.

جهت کسب اطلاعات در مورد کاهش وزن می توانید در خبرنامه پیامکی ما عضو شوید.

برای عضویت عدد ۱ را به شماره ۳۰۰۰۷۲۲۷۰۰۳۰۵۷ پیامک نمایید.