تغذیه ورزشی

تغزیه ورزشیآیا می­دانید آخرین وعده غذایی قبل از مسابقات یا تمرینات ورزشی بهتر است در چه زمانی مصرف شود و ترکیب غذایی مناسب برای این وعده کدام است؟

آخرین وعده غذایی قبل از مسابقات بهتر است ۲ تا ۴ ساعت یا به طور متوسط ۳ ساعت مانده به مسابقه مصرف شود، به عنوان مثال اگر ساعت ۱۰ صبح مسابقه دارید بهتر است ساعت ۶ تا ۸ صبح، صبحانه خود را میل نمایید یا اگر در ساعت ۵ بعد از ظهر یک جلسه تمرینی دارید، حدود ساعت ۲ بعد از ظهر ناهار خود را صرف کنید. ترکیب غذایی مناسب در وعده غذایی اصلی قبل از مسابقه باید حاوی کربوهیدرات بالا، پروتئین متوسط و چربی پایین باشد. حدود دو لیوان مایعات نیز در این وعده مصرف نمایید. البته یک ساعت مانده به مسابقه یا تمرین نیز می­توانید مقادیری از مایعات حاوی کربوهیدرات  مصرف نمایید تا دچار کاهش و افت قند خون یا کم آبی بدن حین تمرینات نشوید.

اینجا درباره ی اصول تغذیه ورزشی بیشتر بخوانید.