خوراکی های ضد چاقی که متخصصان تغذیه می خورند

خوراکی ضد چاقیاوتمیل

اوتمیل یکی از بهترین خوراکی هایی است که می توانید روزتان را با آن شروع کنید. این خوراکی خوشمزه نه تنها فیبر بالایی دارد و کاملاً رژیمی است بلکه طعم اش با خیلی چیزها جور است. مثلاً شما می توانید به آن میوه های تازه یا تخم کدو اضافه کنید و مطمئن باشید که طعمش هرگز دلتان را نمی زند.

کفیر

کفیر یک جانشین پر پروتئین و غنی از کلسیم برای شیر است. علاوه بر این، کفیر یکی از بهترین منابع پروبیوتیک هاست که میکروبیوم طبیعی بدن شما را تقویت می کند.

تخم مرغ آب پز

تخم مرغ آب پز نه تنها کالری بسیار پایینی دارد بلکه یکی از بهترین منابع پروتئینی طبیعی است که شما را در طول روز کاملاً سیر نگه می دارد.

آجیل

دانه های روغنی، با وجود اینکه نسبتاً پرکالری هستند اما چربی شان از نوع چربی های سالم مورد نیاز بدن است و در کنار چربی، فبیر بالایی هم دارند که گرسنگی شما را به تأخیر می اندازد و باعث می شود بیشتر ساعات روز سیر باشید.

ماست

ماست محتوای پروتئینی بالایی دارد و با وجود اینکه به تنهایی می تواند پایه و اساس یک وعده غذا را تشکیل دهد اما شما می توانید آن را همراه با میوه، گرانولا، آجیل یا دانه های روغنی مثل کنجد یا تخم کتان بخورید تا اثر سیر کنندگی اش هم بیشتر شود. ماست همچنین منبع فوق العاده کلسیم است که تراکم استخوان شما را حفظ می کند و سرشار از پروبیوتیک هم هست که باعث می شود دستگاه گوارشتان همیشه به بهترین شکل ممکن کار کند.

سبزیجات برگ سبز

کاهو، کاهوی فرانسوی، کاهو چینی، اسفناج، کلم و… همه جزو سبزیجات برگ سبز هستند و اگر قصد کاهش وزن دارید بهتر است حسابی با آنها دوست شوید. البته قرار نیست این سبزیجات را فقط به صورت پخته یا خام داخل غذا یا به عنوان سالاد بخورید، بلکه انواع و اقسام اسموتی های لاغری وجود دارد که پایه اصلی شان را سبزیجات برگ سبز تیره تشکیل می دهد. این سبزی ها منابع خوب ویتامین آ، ث، کا و پتاسیم هستند و جزو منابع منیزیوم، کلسیم و آهن نیز به شمار می روند. در کنار همه این فوائد، بسیار کم کالری هستند و چون فیبر بالایی دارند، اثرات سیرکنندگی شان هم بیشتر است.

مستانه تابش، کارشناس تغذیه و کارشناس ارشد حرکات اصلاحی