خوردن آب بعد از ورزش

Drinking-water-after-exerciseآیا می­دانید بعد از مسابقات یا تمرینات ورزشی خوردن چه مقدار آب توصیه می­شود؟

.

.

.

بهتر است قبل و بعد از تمرینات ورزشی ، وزن خود را اندازه بگیرید. بیشتر میزان کاهش وزن شما بعد از تمرینات ، ناشی از کاهش آب بدن است. بهتر است مایعات مصرفی شما بعد از ورزش، یک و نیم برابر وزن از دست رفته باشد. به عنوان مثال اگر وزن شما بعد از تمرین ۲ کیلوگرم کاهش یابد، بهتر است ۳ لیتر آب یا مایعات در طی دو تا چهار ساعت بعد از تمرین مصرف نمایید تا آب از دست رفته بدن خود را جبران کنید. اگر این میزان مایعات حاوی مقادیری از کربوهیدرات باشد سهمی از کربو هیدرات مورد نیاز شما را نیز تامین خواهد کرد و بهبود طعم آن، تمایل شما را به مصرف مقادیر کافی مایعات بالا می­برد. از طرف دیگر، خوردن آب بعد از ورزش با اضافه نمودن مقادیری نمک ، علاوه بر حفظ حس تشنگی ، دفع ادراری مایعات مصرفی را کاهش خواهد داد.