روش صحیح کوچک کردن شکم با ورزش

Woman's fingers measuring her belly fatدکتر زهرا علیزاده، متخصص پزشکی ورزشی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه درست انجام دادن ورزش های شکمی تاثیر مهمی در رفع اضافع وزن موضعی در این ناحیه دارد، گفت: ممکن است یک شیوه تمرینی برای رفع چاقی های شکمی کاملا موثر هم باشد ولی وقتی به درستی انجام نمی شود متاسفانه تاثیرش را هم از دست می دهد.

وی اضافه کرد: یکی از شایع ترین اشتباهاتی که افراد برای آب کردن شکم شان انجام می دهند این است که دراز و نشست می روند اما به شیوه غلط آن یعنی در هنگام انجام این ورزش عضلات گردن خود را منقبض می کنند که نتیجه اش کاهش فشاری است که به عضلات شکم وارد می شود و در این حالت نمی توان انتظار داشت که این ورزش تاثیر خاصی روی چربی های شکمی داشته باشد.

این متخصص پزشکی ورزشی در پاسخ به این سوال که کدام ورزش ها برای رفع چاقی های موضعی در نایحه شکم پیشنهاد می شود گفت: داخل کشیدن شکم و پل زدن یا دراز نشست و درازنشست به شیوه معکوس اگر به درستی انجام و در مدت زمان مشخص تکرار شوند می توانند اثر بخش باشند.

عیلزاده در ادامه به اهمیت انجام ورزش های هوازی برای رفع چاقی شکمی پرداخت و توضیح داد: تصور غلطی در خیلی از افراد وجود دارد که چون قصد دارند از شر چاقی شکمی خود خلاص شوند پس باید روی ورزش های قدرتی متمرکز شوند و سراغ ورزش های هوازی اعم از پیاده روی و… نروند در حالیکه این ورزش ها جوز اصلی ترین حرکات یا فعالیت های بدنی هستند که در رفع چاقی این ناحیه اثر چشمگیر دارند.

وی افزود: البته شدت ورزش های هوازی هم برای رفع چاقی شکمی عامل تعیین کننده ای ست و باید در حدی انجام شود که ضربان قلب و متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن را بالا ببرد تا بتواند بر چربی های مقاومی که در نواحی مرکزی بدن روی هم انباشته شده اند اثر بگذارد.

منبع: سلامانه