شکرهای مخفی

شکر مخفیآیا شکر مصرف می کنید؟ ممکن است پاسخ بسیاری از شما منفی باشد. اما بسیاری از محصولات غذایی حاوی مقادیر بالایی از شکر هستند. سردسته این خوراکی ها نوشابه ها هستند که ممکن است در یک قوطی آن بیش از ۱۰ قاشق شکر مخفی باشد. نوشیدنی های انرژی زا و نوشیدنی های ورزشی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و حاوی مقادیر بالایی شکر هستند.

کافی شاپ ها یکی از مراکزی هستند که شما را در معرض انتخاب های ناسالم قرار می دهند. در انتخاب نوشیدنی خود مواردی را انتخاب کنید که بتوانید میزان شکر دریافتی را کنترل کنید. به عنوان مثال می توانید به جای انواع شیک ها، قهوه ساده سفارش دهید و مقدار شیر یا شکر محدودی را به آن اضافه کنید.

آب میوه های صنعتی هم مقادیر بالایی شکر دارند. اگر هوس چنین نوشیدنی هایی را کردید، در منزل از میوه های طبیعی تهیه کنید و آن را با مقداری آب و یخ رقیق کنید. در هرحال میوه ها هم حاوی قند و کالری هستند. به عنوان مثال، ممکن است یک لیوان آب پرتقال حاوی ۱۸۰ تا ۲۴۰ کالری باشد. در نتیجه استفاده از میوه کامل با فیبر بالا در اولویت است.

چالش شیر و شیر کاکائو هم احتمالاً در بسیاری از منازل بخصوص بین کودکان و والدین وجود دارد. شیر کاکائو حاوی مقادیر بالایی از شکر و چربی است. یک لیوان شیر کاکائو ممکن است تا ۱۰ قاشق شکر داشته باشد. اگر فرزندانتان شیر ساده دوست ندارند، مقدار کمی طعم دهنده یا پودر کاکائو به آن اضافه کنید.

بسیاری از اوقات فقط تشنه هستید و نوشیدن آب ساده تمایل شما را به نوشیدنی های پرکالری کاهش می دهد. می توانید در آب مصرفی مقداری آب لیمو اضافه کنید.

در نهایت قبل از خرید هر محصولی جدول غذایی آن را کنترل کنید.