قبل از ورزش کافئین بخوریم؟

شما هم جزء آن دسته از افراد هستید که باید صبح خود را با قهوه شروع کنید تا بتوانید کار روزانه را آغاز کنید؟

کافئین جزء مواد محرک یا انرژی زا دسته بندی می­ شود و در نوشیدنی­ هایی از قبیل قهوه و نوشابه ­ها بخصوص نوشابه­ های انرژی زا  یافت می­ شود. این ماده محاسن و مضراتی دارد.

مصرف مداوم آن ممکن است جذب کلسیم را مختل کند و در طولانی مدت سبب پوکی استخوان شود. در افرادی که مستعد استرس و اضطراب هستند، ممکن است این علایم را تشدید کند یا سبب بی­ خوابی شود. در بیماران قلبی یا افرادی­ که فشارخون و دیابت دارند و نیز در بارداری و شیردهی توصیه نمی­ شود. همچنین در افراد با سابقه میگرن مناسب نیست. مصرف زیاد آن ممکن است به دنبال  اثر ادرار آوری، بدن را در معرض خطر کم آبی قرار دهد.

با این­حال در مواردی که قصد کاهش وزن یا کاهش چربی بدن را دارید یا  جزء آن دسته از افرادی هستید که ورزش شما را خسته می­ کند، با رعایت موارد فوق می­ توانید از این ماده محرک استفاده کنید. در این حالت یک ساعت قبل از ورزش می­ توانید قهوه استفاده کنید یا حین ورزش­ های طولانی نوشیدنی­ های حاوی کافئین را جرعه جرعه مصرف کنید.