مزایای مراقبه پیاده روی یا پیاده روی آگاهانه

پیاده روی آگاهانهراه رفتن با مراقبه در بودیسم ریشه دارد و می تواند به عنوان بخشی از یک عمل ذهن آگاهی مورد استفاده قرار گیرد. این روش مزایای بسیاری دارد و ممکن است به شما کمک کند احساس زمینی تر ، متعادل تر و بی نظیری داشته باشید. همچنین به شما کمک می کند تا نسبت به محیط، بدن و افکار خود آگاهی متفاوتی ایجاد کنید.

به طور معمول، در طول مدیتیشن راه رفتن در یک دایره، به عقب و جلو در یک خط مستقیم یا در یک هزارتوی راه می روید. همچنین می توانید مراقبه پیاده روی را در مسافت طولانی تری انجام دهید. سرعت گام ها آهسته است و با خودآگاهی یا تمرکز بر ذهن و بدن انجام می شود.  می توانید یک تمرین مراقبه پیاده روی را بین مدیتیشن های نشسته انجام دهید. می توانید این نوع راه رفتن را بین جلسات پیاده روی با هدف چربی سوزی بگنجانید یا به عبارتی استراحت فعال داشته باشید.

فواید مراقبه پیاده روی:

۱) افزایش جریان خون

مراقبه پیاده روی اغلب توسط افرادی که مدت طولانی می نشینند، استفاده می شود. پیاده روی به جریان خون به خصوص در پاها کمک می کند. اگر مدتی طولانی را برای انجام کارهای نشسته صرف می کنید، راه رفتن آگاهانه  راه بسیار خوبی برای بهبود گردش خون و بالا بردن سطح انرژی است.

۲) بهبود هضم غذا

پیاده روی بعد از خوردن غذا یک روش خارق العاده برای تقویت هضم است، به خصوص اگر احساس سنگینی یا پر شدن می کنید. حرکت کمک می کند تا غذا در طول دستگاه گوارش شما حرکت کند و همچنین ممکن است از یبوست جلوگیری کند.

۳) بهبود خلق و کاهش اضطراب و افسردگی

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷  بر بزرگسالان جوان نشان داد که پیاده روی در ترکیب با مراقبه در کاهش علائم اضطراب مؤثر است. هر جلسه مراقبه با پیاده روی ۱۰ دقیقه بود. این افراد نسبت به کسانی که فقط پیاده روی می کردند کاهش اضطراب بیشتری را نشان دادند.

۴) بهبود کیفیت خواب

برای به دست آوردن مزایای ورزش، لازم نیست یک تمرین شدید انجام دهید. تحقیقات سال ۲۰۱۹ نشان داد که ورزش منظم با شدت متوسط بر کیفیت خواب تأثیر مثبت دارد. پیاده روی ممکن است به بهبود انعطاف پذیری و کاهش فشار عضلات کمک کند، بنابراین از نظر جسمی احساس بهتری خواهید داشت و آماده هستید تا هر شب خواب عمیق و راحتی را تجربه کنید.

۵) لذت بخش تر کردن ورزش

ایجاد یک جنبه ذهن آگاهی در ورزش روزمره ممکن است ورزش را لذت بخش تر کند. محققان در یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۸ دریافتند که افرادی که هنگام انجام ۱۰ دقیقه پیاده روی بر تردمیل به متنی از ذهن آگاهی گوش می دادند، این فعالیت را لذت بخش تر گزارش کردند. این نکته به این احتمال اشاره دارد که ذهن آگاهی ممکن است الهام بخش ارتباط با ورزش به روشی متفاوت باشد.

۶) تقویت تعادل
یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ در مورد زنان مسن نشان داد که مراقبه راه رفتن می تواند تعادل بهتری ایجاد کرده، همچنین آگاهی و هماهنگی مچ پا را تحریک کند. این پاسخ، نتیجه آگاهی از حرکات پا و مچ پا هنگام آهسته راه رفتن است.

برای آموزش این روش راه رفتن و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در تماس باشید.