نخوردن لاغر نمی کند!

نخوردن لاغر نمی کند!بسیاری از رژیم های کاهش وزن غیر علمی بر پایه نخوردن یا کم خوردن تعریف می شوند اما بدن روش هایی پیشرفته برای مبارزه با قحطی غذا در پیش می گیرد که ممکن است مدتها بعد از شروع رژیم عادی نیز باقی بماند. مهمترین اثرات نخوردن یا بسیار کم خوردن کاهش سوخت و ساز بدن است. بدن تلاش می کند به این وسیله انرژی بیشتری را ذخیره کند بنابراین شما با خوردن کالری کمتر از قبل، باز هم کاهش وزن نخواهید داشت.

اتفاق دیگری که با کاهش شدید مصرف غذا در بدن رخ می دهد، از دست رفتن عضلات است. به این معنی که بدن از پروتئین های موجود در بافت های عضلانی به عنوان سوخت و تولید انرژی استفاده می کند.

سعی کنید روزانه حداقل به اندازه وزن بدن خود بر حسب گرم پروتئین دریافت کنید. مثلاً اگر ۷۰ کیلوگرم هستید حدود ۷۰ گرم پروتئین دریافت کنید. نمونه های زیر مثال هایی از میزان پروتئین موجود در مواد غذایی هستند:

۳۰ گرم انواع گوشت پخته= ۷ گرم

یک تخم مرغ کامل یا دوسفیده تخم مرغ=۷ گرم

یک لیوان شیر یا ماست= ۸ گرم

یک تا یک و نیم قوطی کبریت پنیر= ۷ گرم

یک لیوان حبوبات پخته= ۱۵ گرم

دوقاشق غذاخوری کره بادام زمینی= ۸ گرم

۳۰ گرم آجیل مخلوط= ۵ گرم

انواع نان معمولاً مقادیر کمی پروتئین دارند. میوه ها و سبزیجات نیز از نظر تأمین پروتئین انتخاب مناسبی نیستند.

به یاد داشته باشید که پروتئین را در طول روز به صورت متناوب دریافت کنید. خوردن یک وعده غذایی روزانه هر چند اگر از نظر پروتئین غنی باشد، باز هم متابولیسم بدن را مختل می کند.

بنابراین نخوردن شما را لاغر نمی کند. درست و هوشمندانه خوردن به کنترل وزن کمک می کند.