نورورز بدون درد!

درد کمر و شانه در خانه تکانیممکن است شما هم جزو افرادی باشید که زندگی بی­ تحرکی دارند در نتیجه آخر سال فعالیت­های سنگین و انجام کارهای فشرده شما را خسته و ناتوان می­کند.  اگر سال­ های قبل تعطیلات نوروز را با درد کمر و شانه به دنبال خانه تکانی گذرانده­ اید… اگر هنوز خانه تکانی را تمام نکرده ­اید،۵ توصیه­ زیر را رعایت کنید:

  • در شروع روز تمرینات کششی انجام دهید. نمونه تمرینات کششی در سایت آمده است. تمرینات کششی عضلات شما را گرم و آماده می­کند و فعالیت­های بدنی را با احساس راحتی بیشتری انجام خواهید داد.
  • از ماندن در یک موقعیت به صورت طولانی پرهیز کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید پرده­ها را نصب کنید یا شیشه­ ها را پاک کنید، مابین کار هر چند دقیقه، دست و گردن را به وضعیت عادی برگردانید تا کشش طولانی در عضلات و تاندون­ ها باعث ایجاد گرفتگی و درد آخر شب نشود.
  • در طول روز و حین فعالیت به طور مداوم آب و مایعات بنوشید. اگر بیماری خاصی از قبیل مشکلات قلبی یا سابقه سردرد ندارید، می­توانید به صورت محدود از نوشیدنی­های انرژی زا یا کافیین برای تجدید قوا استفاده کنید. کافیین علاوه بر اینکه باعث افزایش سطح انرژی در شما می­شود، به چربی سوزی هم کمک می­کند.
  • در کنار غذای مناسب، سوپ مخلوط سبزیجات انتخاب بسیار مناسبی است. سبزیجات رادیکال­های سمی تولید شده ناشی از فعالیت سنگین را از بدن دفع می­کند علاوه بر این روز خود را با دمنوش­ های آرامبخش پایان دهید.
  • آخر شب نقاطی را که در عضلات دچار درد و گرفتگی شده ­اند، کشش داده و با یخ ماساژ دهید. یخ درد و التهاب را کاهش می­دهد.

فراموش نکنید که اهداف واقع گرایانه برای روزهای آخر سال خود داشته باشید. اگر تمام سال به شیشه ­های منزل دست نزده ­اید، در عرض ۱۰ دقیقه نمی­توانید آن­ها را برق بیندازید و شب راحت و آسوده، بدون درد بخوابید.