نکات مهم تغذیه ای در مورد کرونا ویروس جدید

کروناهمه ما کم و بیش در جریان ورود کرونا ویروس جدید (COVID-19) به کشورمان هستیم. آموزش های بسیاری برای حفظ نظافت از جمله استفاده از ماسک و شستشوی دست ها در شبکه‌های اجتماعی در دسترس عموم قرار گرفته است؛ در اینجا برخی نکات تغذیه ای کمک کننده به افزایش سطح ایمنی بدن آمده است که می‌تواند خطرات بیماری را کاهش دهد:

  • در طی مدت شیوع این بیماری کالری دریافتی خود را به مقدار خیلی زیاد کاهش ندهید. کاهش زیاد انرژی در دسترس بدن موجب می‌شود که سطح ایمنی شما کاهش یافته و مستعد بیماری شوید.
  • در طی این مدت رژیم هایی را که در آن ها یک یا چند دسته اصلی مواد غذایی به طور کامل حذف می شوند (مثل رژیم اتکینز) با احتیاط و تحت نظارت فرد متخصص ادامه دهید.
  • ویتامین های محلول در چربی مثل ویتامین های A,E,D,K  از مسیرهای متفاوتی سبب افزایش ایمنی می شوند. اگر قبلاً برای شما داروی اورلیستات (orlistat) تجویز شده است با پزشک خود در مورد ادامه مصرف این دارو مشورت کنید. این دارو به دفع قسمتی از چربی مصرفی و کاهش وزن کمک می کند اما اگر به مدت طولانی مصرف شود ممکن است باعث کمبود ویتامین های محلول در چربی شود.
  • ویتامین های محلول در آب مثل ویتامین های گروه B و ویتامین C در افزایش ایمنی کمک کننده هستند. اگر نان و غلات خود را به طور کامل حذف کرده اید از سبوس غلات استفاده کنید.
  • برخی مواد معدنی مثل روی و آهن نیز در افزایش سطح ایمنی کمک کننده هستند.
  • شواهدی وجود دارد که برخی از سایر مکمل ها نیز ایمنی بدن را افزایش می دهند، از قبیل جنسینگ، امگا ۳ و روغن های گیاهی، فلاوونوئیدها که در بسیاری از میوه ها وسبزیجات، شکلات تلخ و چای وجود دارند.

:Reference

Potential Interventions for Novel Corona virus in China: A Systematic Review,Yunhui Liu , 2020