همه چیز در مورد تمرینات ورزشی هوازی و قدرتی با Total Body EMS Training

Total Body EMS Training 

۱) موارد کاربرد EMS چیست؟

دستگاه EMS training جلیقه هایی دارد که الکترودها داخل آن جایگذاری شده اند. پس از پوشیدن جلیقه ها و تنظیم دستگاه، بر حسب تحمل فرد انقباضات عضلانی مشابه آنچه که حین ورزش رخ می دهد، القاء می شود. اگر قادر نیستید با شدت مناسب ورزش کنید، این دستگاه کمک می کند که ضربان قلب  شما بالاتر برود و چربی سوزی بیشتری داشته باشید. استفاده از این دستگاه به این معنی نیست که شما روی تخت دراز بکشید و چربی های بدنتان تحلیل رود، بلکه این دستگاه کمک می کند که با شدت کمتری از فعالیت کالری بالاتری بسوزانید؛ بخصوص در افرادی که به علت مشکلات عضلانی اسکلتی مثل درد مفاصل نمی توانند تمرینات با شدت بالا انجام دهند.

کاربرد دیگر این تکنولوژی بهبود روند افزایش حجم عضلات است. در ورزشکارانی که آسیب داشته اند، این روش درمانی بازگشت به ورزش را تسهیل می کند. همچنین در افرادی که به علت بی تحرکی کاهش فعالیت و اندازه عضلات رخ داده است، روند بازتوانی عصبی عضلانی را سرعت می بخشد.

۲) موارد ممنوعیت  EMS چیست؟        

  • بارداری
  • سابقه تشنج
  • سابقه بیماری قلبی یا ضربانساز قلبی (Pace maker, defibrillator)
  • سابقه اخیر جراحی، خونریزی، شکستگی
  • سابقه هرنی شکمی یا اینگوینال (کشاله ران)
  • سابقه بیماری انسدادی عروق در اندام­ها
  • سابقه تومور خوش­خیم یا بدخیم در هر جای بدن

۳)   عوارض EMS چیست و برای کاهش عوارض، برنامه استاندارد تمرینی چگونه باشد؟

ممکن است بعد از تمرین احساس خستگی و کوفتگی در عضلات داشته باشید. این علائم تا حدی طبیعی است اما اگر میزان آن زیاد بود پزشک خود را در جلسه بعدی مطلع سازید تا برنامه با شدت تحریک کمتری انجام شود. بهتر است مدت تحریکات بیش از ۲۰ دقیقه نباشد تا خستگی و گرفتگی عضلانی کمتر شود.