هیچوقت برای ورزش دیر نیست

ورزشاگر جزو آن دسته از افراد هستید که به سنین میانسالی رسیده اید و تا بحال ورزش نداشته اید، خبرهای خوبی در انتظار شماست.

به تازگی نتایج شگفت انگیز یک مطالعه بر روی ۳۱۵۰۰۰ نفر نشان داده است علاوه بر اینکه انجام ورزش در سنین جوانی می تواند خطر مرگ و میر را تا ۳۵ درصد کاهش دهد، افرادی که تا دهه ۴ و ۵ عمر خود فعالیت ورزشی نداشته اند و در این دوره از زندگی شروع به ورزش منظم می کنند، به همین میزان خطر مرگ را در آینده می توانند کاهش دهند. بنابراین اگر جوان یا میانسال هستید فرقی ندارد، فقط تصمیم بگیرید و ورزش را شروع کنید. ورزش های هوازی مثل پیاده روی و شنا انتخاب بهتری هستند. علایم شدت متوسط ورزش افزایش ضربان قلب و تعداد تنفس است، به طوریکه لازم باشد بین هر چند کلمه یک نفس بگیرید.

بر اساس راهنماهای قبلی ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط در هفته جهت کاهش خطر بیماری و مرگ و میر توصیه می شود اما اگر ورزش را با شدت بالاتری انجام دهید، ۷۵ دقیقه در هفته کافی است.

خبر خوب دیگر به کسانیکه به تازگی ورزش و فعالیت را شروع کرده اند، نتایج یک مطالعه اخیر نشان داده است که نصف مقادیری که در بالا ذکر شد نیز می تواند خطر بیماری هایی از قبیل دیابت و چاقی را که از عوامل مهم بیماری های قلبی-عروقی هستند در شما کاهش دهد. بنابراین در هر سنی که هستید حداقل ۷۵ دقیقه به طور متوسط یا ۳۵ تا ۴۰ دقیقه با شدت بالا در هفته ورزش کنید تا در سالمندی سالمتر و طولانی تر زندگی کنید.