ورزش کنید و شاداب باشید

exercise_2190595bهمه ما تجربه کرده ایم که وقتی مدتی طولانی بی تحرک می مانیم خلق و خویمان عوض میشود و کسل و بدخلق می شویم.  فعالیت فیزیکی و ورزش می تواند باعث شادابی و نشاط شود. نگران نباشید برای خوشحالی و شادابی نیاز به وسایل گران قیمت، باشگاه ورزشی و هزینه های گزاف ندارید. کافی است هرجا که هستید یک روش افزایش فعالیت را بیابید.

اگر به پارک میروید، در پارک پیاده روی کنید، بدوید، از وسایل ورزشی موجود در پارک استفاده کنید یا با خود وسایل سرگرمی و بازی را از قبیل راکت، توپ، دوچرخه و…  همراه ببرید.

به فرزندان خود آموزش دهید در پارک با هم بازی کنند یا از وسایل ورزشی مثل اسکیت استفاده کنند. همه این فعالیت ها هزینه های چندانی نخواهند داشت.

اگر هیچ وسیله ای در دسترس نداشتید می توانید از بازیهای قدیمی استفاده کنید همه ما بازی وسطی، بالابلندی، دنبال بازی و لی لی را بخاطر داریم. کمتر کسی هست که روزهایی از قبیل سیزده بدر را بدون بازی وسطی به یاد بیاوررد. یک بار امتحان کنید، با فرزندان خود یکی از این نمونه بازیها را انجام دهید و در آخر به چهره آنها نگاه کنید ….وقتی که از ته دل میخندند.

برنامه های متنوعی برای فعالیت فیزیکی در زندگی خود داشته باشید. اصل تنوع را همیشه رعایت کنید تا از انجام یک نوع ورزش کسل نشوید. فعالیت فیزیکی باید برایتان تفریح – و نه یک کار اضافی در امور روزانه – محسوب شود.

آخر هفته برنامه کوه پیمایی، شنا، بازی فوتبال و.. را با دوستان خود بگذارید. حتی اگر در منزل هستید روزانه حلقه زدن، طناب زدن یا حتی انجام حرکات موزون را در برنامه خود قرار دهید. حین ورزش میتوانید موسیقی شاد نیز گوش دهید. موسیقی  فعالیت فیزیکی را برای شما آسانتر و مفرح تر جلوه میدهد.

سعی کنید ورزش خود را در ساعاتی از روز انجام دهید که هوا آلودگی کمتری دارد. بهتر است ورزش در محیط هایی مثل پارک ها که فضای سبز بیشتری دارند انجام شود. ساعات گرم روز زمان مناسبی برای انجام ورزش در محیط باز نیستند. حین فعالیت مصرف مایعات را فراموش نکنید.

در جمع بندی، فعالیت­ های ساده، متنوع و همراه با خانواده یا دوستان را در زندگی خود بگنجانید تا هم خود شادابی بیشتری داشته باشید و هم فرزندانتان بیاموزند که زندگی با تحرک زیباست.