چرا دیگر وزنم کم نمی شود؟

کاهش وزنمدت هاست سر یک وزن ثابت مانده اید و با اینکه رژیم غذایی را رعایت می کنید و ورزش می کنید باز هم وزنتان کم نمی شود؟ شما هم این جمله را شنیده اید که بدنت بیشتر از این جواب نمی دهد؟

علل شایع ثابت ماندن وزن را با هم مرور کنیم:

کالری مصرفی را کمتر از مقدار واقعی محاسبه می کنید.

مراقب خوراکی هایی باشید که کالری بالایی دارند. نمونه این خوراکی ها انواع شیرینی و شکلات هاست که چربی و شکر بالایی دارند. چربی اضافه شده به غذاها، بخصوص غذاهای تهیه شده در رستوران ها را در محاسبات خود از قلم نیندازید.

کالری ورزش را بیشتر از مقدار واقعی تخمین می زنید.

فکر می کنید یک ساعت پیاده روی چند کالری می سوزاند؟ تعجب نکنید اگر بگوییم که همه زحمات شما بعد از یک ساعت پیاده روی با یک لیوان نوشابه از بین می رود. پس بعد از ورزش، با خیال راحت هر چیزی را که دوست دارید، نخورید!

رژیم­ های اشتباه گذشته حالا گریبانگیر شما شده اند.

رژیم هایی که برخی مواد غذایی مفید را مثل گوشت و شیر از برنامه غذایی حذف می کنند، بدن شما را در معرض خطر کاهش سوخت و ساز قرار می­دهند. ممکن است حالا رژیم غذایی خود را اصلاح کرده باشید اما آنچه که قبلا مصرف کرده اید، امروز عوارض خود را نشان می دهد.

ساعات طولانی مدت چیزی نمی خورید.

ممکن است صبح تا عصر در اداره یا محل کار مشغول کار باشید و حتی احساس گرسنگی هم نکنید اما همین ساعات است که بدن این شرایط را با شرایط بحران و قحطی اشتباه می گیرد و سوخت و ساز خود را به شدت پایین می آورد.

ساعات طولانی بی تحرک هستید.

بی تحرکی طولانی مدت باعث کاهش فعالیت عضلات، کاهش گردش خون و در نتیجه کاهش متابولیسم بدن می شود. حتی اگر شغل شما نشستن های طولانی مدت دارد، در طی روز بلند شوید و کمی قدم بزنید.