چربی سوزها را بشناسید

چربی سوزیزومبا: بلی

این ورزش در دسته ورزش های هوازی طبقه بندی می شود هر چند که قدرت عضلات، تعادل و انعطاف پذیری نقش زیادی در انجام حرکات آن دارند. به علت حرکات پرشی و جانبی احتمال آسیب بالایی در مچ پا، ساق پا و خلف ران وجود دارد. گرفتگی عضلانی پس از ورزش شایع است. به دلیل شدت بالای  زومبا، اگر سابقه بیماری قلبی عروقی یا متابولیک مثل دیابت دارید، قبل از شروع ورزش با پزشک خود مشورت نمایید.

اسپینینگ یا دوچرخه سواری در باشگاه: بلی

اگر قرار باشد اسپینینگ در دسته ورزش های هوازی طبقه بندی شود، رتبه بالایی در کالری سوزی می گیرد بخصوص اگر  قدرت عضلات اندام تحتانی فرد خوب باشد و بتواند بخوبی رکاب بزند. شدت ورزش قابل تنظیم است اما افراد مبتدی یا افراد مبتلا به درد زانو یا سایر مفاصل ممکن است در این ورزش دچار آسیب یا درد شوند. قبل از شروع این ورزش با متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

پیلاتس: خیر

 ترکیب تنفس صحیح حین ورزش و  انجام صحیح حرکات با هدف افزایش قدرت و استقامت عضلات به ویژه در ناحیه شکم و کمر از اهداف اصلی این ورزش است. اگر کمردرد دارید یا از ضعف عضلات شکم نگران هستید این ورزش می تواند به شما کمک کند. هر چند که پیلاتس به عنوان ورزش مناسب کاهش وزن انتخاب نمی شود، اما بسته به سطح فعالیت انجام شده می تواند کالری سوزی داشته باشد. درهرحال در  افرادیکه آمادگی جسمانی کمی دارند یا درد مفاصل اجازه پیاده روی یا فعالیت های هوازی را نمی دهد، سطح ابتدایی این ورزش توصیه می شود. از سایر فواید پیلاتس می توان به افزایش کنترل ذهن و کاهش استرس، افزایش قدرت عضلات به ویژه در ناحیه مرکزی تنه، اصلاح اختلالات راستا مثل گودی کمر و افزایش تعادل نام برد.

TRX : خیر

TRX نوعی ورزش قدرتی است که با استفاده از وزن بدن و با کمک تسمه یا بندهای مخصوص در زوایای مختلف انجام می شود. تقویت قدرت عضلات همراه با افزایش تعادل و انعطاف پذیری از فواید این ورزش است. با توجه به اینکه از دمبل یا ماشین های مکانیکی قدرتی استفاده نمی شود و وزن بدن به عنوان وزنه استفاده می شود، خطر آسیب کاهش می یابد. TRX صرفاً یک ورزش هوازی محسوب نمی شود بنابراین اگر قصد کاهش وزن و کاهش درصد چربی بدن را دارید در کنار این ورزش یک فعالیت هوازی مثل تردمیل، دوچرخه ثابت یا دویدن را به برنامه ورزشی خود اضافه نمایید.