چهار روش رژیمی برای دور زدن چاقی پشت میزنشینی

ورزش در کاراز وقتی کارمند شده‌اید، قطر شکمتان روز به روز بیشتر میشود؟ هر سالی که به سابقه کاریتان اضافه میشود، باید یک دست کت و شلوار یا مانتوی بزرگتر بخرید و کمر شلوارها را آزادتر کنید تا توی لباس کارتان احساس خفگی نکنید؟ پشت‌ میزنشینی چاقتان کرده و نمی دانید چطور باید از شر این اضافه وزن خلاص شوید؟ این چهار توصیه را جدی بگیرید:
با کلسیم دوست شوید
لبنیات بهترین منبع کلسیم در برنامه غذایی روزانه هستند که اگر می خواهید چربی های اضافه بخصوص چربی های شکمی تان را بسوزانید و از شرشان خلاص شوید، باید حسابی با آنها دوست شوید. مطالعات مختلف نشان داده‌‌اند که دریافت کلسیم چه از منابع حیوانی مثل شیر و ماست و چه از منابع گیاهی مثل کلم میتواند به افزایش سوخت و ساز چربی‌ها در بدن کمک کند.
آب بخورید، هر چه بیشتر بهتر!
متاسفانه در خیلی از موارد احساس تشنگی و کم ‌آبی بدن با احساس گرسنگی اشتباه گرفته میشود. یعنی شما تشنه هستید و سلولهای بدنتان کم آب است اما به جای نوشیدن یک لیوان آب گوارا، سراغ کابینت خوراکیها می روید و دلی از عزا در می آورید که نتیجه اش دریافت اضافه کالری و چاق شدن بیش از پیش است. پس هر وقت احساس گرسنگی کردید، اول یک لیوان آب معمولی یا آب طعم‌ دار شده با نعناع و لیمو و… بنوشید و چند دقیقه صبر کنید.
به جای میوه های خشک، میوه های تازه را امتحان کنید
کار خوبی کردید که قند یا شکلات را از روی میزتان جمع کردید و به جای این هله هوله ها، خرما و کشمش و… می خورید، اما آیا می دانید زیاده روی در مصرف این میوه های خشک هم چاق‌کننده است؟ میوه های خشک در مقایسه با میوه‌ های تازه قند بالاتری دارند، بنابراین بهتر است آنها را با میوه تازه جایگزین کنید تا میلتان به خوردن شیرینی هم کمتر شود.
فیبر را در برنامه روزتان بگنجانید
فیبر که در انواع میوه ها، سبزیجات و غلات سبوس دار وجود دارد نه تنها به عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند، بلکه معده را نیز پر کرده و باعث می‌ شود که در مدت طولانی‌ تری احساس سیری داشته باشید و کمتر به شیرینی و شکلات و غذاهای مانده روی میز ناخنک بزنید.