۷ دلیل علمی برای مصرف بیشتر پروتیین

پروتییندر تعطیلات نوروز، میزهای پذیرایی پر از شیرینی و شکلات است اما مصرف پروتیین را فراموش نکنید. در این مقاله ۷ دلیل علمی داریم که شما مجاب شوید پروتیین بیشتری مصرف کنید:

۱. کاهش اشتها

هورمون گرلین باعث تحریک اشتها می شود و مصرف پروتیین این هورمون را کاهش می دهد. مطالعات نشان داده اند که افزایش مصرف پروتیین بدون هیچ رژیم غذایی خاصی باعث مصرف کمتر ۴۰۰  تا ۵۰۰ کیلوکالری در روز می شود.

۲. افزایش بافت عضلانی

مصرف پروتیین بیشتر کمک به ساخت عضلات می کند. هرچند که ورزش قدرتی در کنار مصرف پروتیین عامل اصلی تحریک ساخت عضلات است اما در رژیم های کم کالری افزایش پروتیین از تحلیل عضلات جلوگیری می کند.

۳. بهبود بافت استخوان

یکی از عادات غذایی خوب که از پوکی استخوان جلوگیری می کند مصرف بالاتر ترکیبات پروتیینی است. بخصوص در خانم ها که بیشتر در معرض خطر این بیماری هستند.

۴. کاهش ریزه خواری آخر شب

برخی از افراد آخر شب یا حتی نیمه شب اشتهای زیادی دارند، افزایش مصرف پروتیین با تعدیل هورمون ها این مشکل را کاهش می دهد.

۵. افزایش سوخت و ساز

مقداری از کالری مصرفی صرف هضم و جذب آن می شود اما همه ترکیبات غذایی به یک اندازه انرژی مصرف نمی کنند و در بین کربوهیدرات، چربی و پروتیین، ترکیبات پروتیینی بیشترین انرژی را آزاد می کنند و بتدریج سوخت و ساز را بالا می برند.

۶. کاهش فشار خون

فشارخون یکی از عوامل مهم بیماری های قلبی عروقی است و با مصرف پروتیین این خطر کاهش می یابد. همچنین باعث کاهش سایر عوامل خطر از جمله چربی خون می شود.

۷. کاهش وزن

اثرات مفید مصرف پروتیین از جمله کاهش پرخوری و افزایش سوخت و ساز در طولانی مدت به کاهش وزن کمک می کند.