۱۰ نکته طلایی برای کاهش درد، التهاب و خستگی که بهتر است به سبک زندگی روزانه خود اضافه کنید

کاهش درد، التهاب و خستگی۱) در طول روز دو جلسه ۱۰ دقیقه ای فعالیت هایی انجام دهید که عضلات بدن را گرم و فعال کند مثل پیاده روی تند، رقصیدن،  شنا کردن و …

۲) اگر همیشه ورزش می کنید برنامه تمرینی خود را کمی تغییر دهید. به عنوان مثال اگر همیشه با یک سرعت ثابت پیاده روی می کنید، شدت راه رفتن را حین فعالیت کم و زیاد کنید.

۳) نان و غلات کامل مصرف کنید یا سبوس غلات به شیر و ماست مصرفی اضافه کنید. مصرف کربوهیدرات های ساده مثل قند و شکر را به حداقل برسانید. اگر شکلات مصرف می کنید انواع تلخ را انتخاب کنید.

۴) میوه ها و سبزیجات  متنوع و با رنگ های تند مصرف کنید، مثل اسفناج، هویج، گیلاس، زغال اخته و …

۵) در چربی های مصرفی روزانه، روغن کانولا، گردو، دانه چیا و  بذر کتان را اضافه کنید.

۶) قسمتی از لبنیات مصرفی خود را از محصولات پروبیوتیک انتخاب کنید.

۷) اگر بیماری کلیوی ندارید، در وعده های اصلی غذایی یک جزء پروتیینی مثل مرغ، تخم مرغ، پنیر و حبوبات داشته باشید.

۸) از ادویه جات گیاهی مختلف مثل دارچین و زردچوبه در طبخ غذاها استفاده کنید.

۹) نکته طلایی کاهش درد و التهاب: اگر اضافه وزن دارید وزن خود را کاهش دهید و اگر کمبود وزن دارید با عضله سازی وزن خود را افزایش دهید.

۱۰) با مشورت پزشک سطح ویتامین دی و آهن بدن خود را بررسی کنید.