۳ مکمل ایده آل برای افزایش حجم

افزایش حجمهرچند که برنامه تمرینی صحیح کلید موفقیت ورزشکاران است، بسیاری از افراد به مصرف انواع مکمل ها روی می آوردند. در این مقاله برخی مکمل های مفید معرفی می شوند:

  • پروتیین

پروتیین ها یکی از دسته مکمل هایی هستند که اگر همزمان با تمرینات قدرتی مصرف شوند، نتایج مثبتی خواهند داشت. درهرحال اگر پروتیین مورد نیاز از مواد غذایی تامین نشود می­توان مکمل های پروتیینی را به برنامه غذایی ورزشکار اضافه کرد. دریافت مقادیر بالاتر از ۱.۶ گرم به ازای وزن بدن در طول روز نتایج مثبت بیشتری نشان نداده است. به عنوان مثال یک بدنساز ۱۰۰ کیلوگرمی می­تواند روزهای تمرینی تا مقدار ۱۶۰ گرم از طریق مواد غذایی و مکمل، پروتیین دریافت کند تا روند ساخت عضلات بهبود یابد. مصرف مقادیر بالاتر بویژه در طولانی مدت سبب می­شود که بدن از اسیدهای آمینه به عنوان سوخت استفاده کند یا اضافی کالری به صورت چربی ذخیره شود.

  • کراتین

مکمل کراتین از جمله مکمل­ هایی است که بین بدنساران و وزنه برداران محبوب است. کراتین نیز مانند پروتیین در کنار تمرینات ورزشی نتایج مثبتی در حفظ و افزایش بافت عضلات نشان داده است.

  • بتا هیدروکسی متیل بوتیرات (HMB (β-hydroxy β-methylbutyrate

شواهد علمی نشان داده است که این مکمل از کاتابولیسم عضلات بعد از تمرین می­کاهد و ساخت عضلات را تحریک می­کند.

موارد بالا از نمونه مکمل­هایی بودند که می­توان به صورت کنترل شده و با مقدار مناسب به ورزشکاران تجویز کرد. این مکمل­ها را می­توان جایگزین داروهای ممنوعه از قبیل هورمون­های مردانه کرد که عوارض زیادی دارند. در هرحال فراموش نکنید که ورزش برای سلامتی است و استفاده زیاد از مکمل­ها می­تواند شما را در جهتی معکوس پیش برد.