EMS training

EMS trainingاز نام این روش مشخص است که قرار نیست بخوابید و با کمک یک دستگاه لاغر شوید یا حجم عضلات شما رشد کند. در هر حال فعال بودن عضلات فواید زیادی دارد و این روش به شما کمک می کند که حین تمرینات ساده درصد بالاتری از عضلات را فعال کنید.

 بافت عضلانی بافتی است که از نظر متابولیکی فعال است و در طول روز درصد بالایی از انرژی مصرفی بدن را به خود اختصاص می دهد. ممکن است هدف شما کاهش وزن باشد. پس اگر گروه های مختلف عضلات را فعال کنید، سوخت و ساز بالاتر و مصرف انرژی بیشتری خواهید داشت. ممکن است هدف شما تقویت عضلات باشد، پس تحریک همزمان عضلات با دستگاه حین ورزش منجر به کسب بیشتر قدرت و حجم عضلانی می شود.

دستگاه EMS تحریکات عضلانی را مشابه آنچه که در ورزش رخ می دهد، ایجاد می کند.  بر خلاف تبلیغات وسیعی که در زمینه این روش در جریان است، این وسیله نمی تواند جایگزین ورزش باشد اما قادر است در کنار ورزش فواید زیادی را بهمراه داشته باشد. کاربرد دیگر این روش تمرینی در افرادی است که تحرک کافی ندارند یا بعد از آسیب های ورزشی نمی توانند بخوبی عضلات خود را فعال کنند.

لیست فوایدی که می توان از این روش انتظار داشت:

  • افزایش جریان خون موضعی
  • برداشت چربی بیشتر
  • مصرف کالری بالاتر
  • خونرسانی بیشتر عضلات
  • افزایش دفع اسید لاکتیک
  • بهبود کیفیت تمرینات قدرتی
  • فعال سازی بیشتر عضلات
  • افزایش حجم و قدرت عضلانی
  • اصلاح قدرت در زاویه ای خاص
  • بازتوانی عضلات پس از آسیب یا جراحی
  • بازگشت سریعتر پس از آسیب های ورزشی
  • جلوگیری از آتروفی عضلانی در افراد کم تحرک
  • بازتوانی و تمرین درمانی در افراد معلول یا کم توان