(Exercise wheel (Power wheel یا چرخ ورزشی چیست؟

چرخ ورزشیاین وسیله ورزشی ساده که از یک چرخ با دو دسته تشکیل شده است، برای تقویت عضلات مرکزی بدن و فرم دهی عضلات شکم بسیار کارآمد است.

مطالعات نشان داده است این وسیله تأثیر بیشتری از ورزش های معمول شکمی مثل دراز و نشست ساده دارد و فعالیت بیشتری در عضلات شکمی ایجاد می کند. چه ورزشکار حرفه ای باشید و چه تازه کار، حالات مختلف تمرینی را می توانید با این چرخ انجام دهید که بر عضلات مختلف شکمی از جمله عضله راست شکمی و عضلات مایل، همچنین سایر عضلات مرکزی از قبیل عضلات باسن مؤثر باشد.

نمونه یکی از تمریناتی که می توانید با این وسیله انجام دهید، در شکل آمده است.

 

چرخ ورزشی

        حرکت قسمت A

چرخ ورزشی

        حرکت قسمت B

چرخ ورزشی

      حرکت قسمت C

چرخ ورزشی

   حرکت قسمت D

احتیاطات:

اگر سابقه کمردرد یا زانو درد دارید، قبل از شروع تمرین با این وسیله با ما مشورت کنید.

اگر قبلاً تمرینات شکمی نداشته اید، ابتدا با حرکات ساده تری مثل دراز و نشست ۳۰ درجه شروع کنید.

در حین انجام تمرین ستون مهره ها را صاف بگیرید و با انقباض عضلات شکمی مانع از فشار بیش از حد به دیسک بین مهره ها شوید.

گردن خود را به حالت طبیعی بگیرید و از قوس دادن بیش از حد به گردن خودداری کنید.

در تمریناتی که زانو بر روی زمین قرار می گیرد، یک بالش یا حوله نرم زیر زانوها قرار دهید تا دچار درد در زانو نشوید.

حین خرید این وسیله توجه کنید که چرخ و دسته ها قوام و سفتی مناسبی داشته، از جنس مرغوبی تهیه شده باشند. بخصوص اگر وزن بالایی دارید، انواع پلاستیکی ممکن است مناسب شما نباشد.