از ورزش خود نتیجه بگیرید

از ورزش خود نتیجه بگیرید۴ توصیه برای اینکه از ورزش خود در جهت کاهش وزن نتیجه بهتری بگیرید:

۱. هر فعالیتی بهتر از بی تحرکی است.

 برنامه ریزی فعالیت مناسب برای کل هفته (حدود ۳۰۰ دقیقه)، امکان کاهش وزن بیشتری را فراهم می­کند. صرف زمان در برابر نتیجه در زندگی امروزی بسیار مهم است و اگر برای کاهش وزن خود زمان بندی مناسب را نداشته باشید، نتیجه راضی کننده نخواهد بود.

۲. نوع ورزش خود را درست انتخاب کنید.

خیالتان را راحت کنیم که با چند عدد دراز و نشست در روز لاغر نمی شوید. بهترین فعالیت برای کاهش وزن، ورزش هوازی است. اگر زمان محدودی دارید وقت خود را بر این نوع ورزش ها متمرکز کنید. حال اگر فرصت کافی داشتید ورزش قدرتی و و رزش های موضعی مثل تمرینات شکمی را در برنامه خود وارد کنید.

۳. انرژی خود را در طول روز متعادل پخش کنید.

بسیاری از افراد بخصوص کسانیکه شاغل نیستند، یک جلسه ورزش را در طول روز انجام می دهند و باقی روز را خسته و بی حال در کاناپه استراحت می کنند. طوری ورزش کنید که باقی ساعات روز فعالیت های معمول خود را حفظ کنید. این فعالیت های روزانه مثل بالا و پایین رفتن از طبقات، پیاده روی در محیط کار، خرید کردن و … سهم مهمی در مصرف انرژی دارند.

۴. باورهای غلط را از برنامه خود حذف کنید.

برخی از افراد گمان می کنند حین یا بعد از ورزش نباید چیزی مصرف کنند. مصرف خوراکی های مناسب، حین ورزش یا بعد از ورزش خستگی و ضعف را کاهش می دهد و به شما کمک می کند که باقی روز را با انرژی بیشتری بگذرانید. البته منظور این نیست که هر چه ورزش کرده اید را با خوردن خوراکی های پرکالری جبران کنید اما می توانید یک واحد میوه حین تمرین یا یک واحد شیر و لبنیات را پس از تمرین مصرف کنید و از کالری روزانه خود کسر کنید.